Stop for solcelle-industrianlæg i Kløvested.

Solcellepark i Kløvested, her siger vi klart NEJ, Kløvesteds lokale Landmand har søgt om etablering af en 30 ha. stor solcellepark på jorde omkransende vores smukke landsby.

Vi ønsker ikke Kløvested skal plastres ind i solcelleparker og ødelægge vores natur, vores natur er noget granske særlig og den skal vi passe på.

Vi mener, at en solcellepark vil ødelægge det naturlige landskab i vores område. Ved at fjerne vegetation og erstatte det med solcellepaneler vil vores smukke landskab miste sin æstetiske appel og unikke karakter, husejere vil tabe værdi af deres huse og Kløvested vil blive mindre attraktiv.

Derudover er vi bekymret for den påvirkning, en solcellepark kan have på vores lokale dyreliv. Mange forskellige arter finder ly og føde i vores område, og opførelsen af solcellepaneler kan forstyrre deres naturlige levesteder betydeligt. Dette vil have alvorlige konsekvenser for økosystemet i vores område og kan endda true visse truede arter.

Vi ønsker også at belyse de mulige sundhedseffekter for vores samfund. Der er stadig nogle bekymringer omkring eventuelle kemiske udledninger fra solcellepaneler og de potentielle farer, de kan udgøre for lokalbefolkningen. Selvom flere studier er nødvendige for at forstå den fulde virkning, mener vi, at vi ikke bør tage chancer og udsætte vores samfund for unødvendige risici.

Endelig er en solcellepark ikke den mest effektive måde at udvinde solenergi på. I stedet bør vi fokusere på at opfordre husstande til at installere deres egne solcellepaneler og udnytte solenergien på individuel basis. Dette giver folk mulighed for at bidrage til grøn energiproduktion og samtidig bevare det naturlige landskab i vores område.

Af alle disse grunde opfordrer vi vores lokale myndigheder og beslutningstagere til at genoverveje opførelsen af en solcellepark i vores område.

Vi skal prioritere bevarelsen af vores naturlige landskab, beskyttelsen af vores dyreliv og sikringen af ​​vores samfunds sundhed og trivsel.

Tak for din opmærksomhed.

Jeg giver med min underskrift Bo Christiansen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.