Stop byggeri midt i gammel skov med kildevæld i Hvinningdalvej/Bragesvej

Stop etagebyggeri midt i gammel skov med skovsø og kildevæld ved Hvinningdalvej/BragesvejBillede27.pngOmrådet er et skønt naturbælte med store gamle træer i kuperet terræn med mose, skovsø og rindende kilder, der bidrager til biodiversiteten og den skønne natur i Silkeborg.

Den 26/9-2023 skal Silkeborg byråd behandle en ansøgning om dispensation fra skovbyggelinjen. En dispensation skal afvises, da et byggeri vil få voldsom indvirkning på den bynære natur. Det er, som Jan Beck-Nielsen (Ny Borgerlige) så rammende beskriver i sit læserbrev i MJA, lørdag 08-09-2023 i fuldkommen modstrid med kommunens naturpolitikker.

"Vi bryder, hvis et flertal i byrådet stemmer for og man igangsætter byggeri i 17 meters højde, stort set alle bestemmelser vedrørende naturbeskyttelse, miljøbeskyttelse, skovbyggelinjer. Vi fjerner skov, vi skader dyrelivet og vi ser bort fra høringssvar osv. Derudover strider projektet imod det administrationsgrundlag, som hele byrådet har vedtaget." (Citat)

Konservative og Vestre har, i Plan og Vej udvalget, stemt for at dispensere. Dermed løber flere af lokalpolitikkerne fra de løfter, som de under og efter kommunalvalget har udtrykt overfor os borgere i Silkeborg kommune.

Skriv under og hjælp os med at overbevise politikkerne. Vi skal udtrykke massiv protest mod en så meningsløs beslutning.

Husk at dele budskabet til jeres venner på Facebook og andre steder. Vi har brug for mange underskrifter!

Billede15.png

image410.png

Grundejerforeningen Bragesvej    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Grundejerforeningen Bragesvej tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.