STOP - Forslag til lokalplan 340.04 for boliger på Smidstrup Strandvej 79-83

Jeg er enig i at lokalplansforslaget bør stoppes.

Dette som følge af et eller flere af nedenstående argumenter:

1) Lokalplanforslaget tillader alt for høj bebyggelsesprocent. I den gældende lokalplan tillades en maksimal bebyggelsesprocent på 25 for boliger. Hold fast i den, beliggenheden er slet ikke egnet til en højere udnyttelse (ringe sikkerhed i trafikale forhold, begrænset service/byfunktioner, nabo til Smidstrup Vandværk, tekniske udfordringer ved afledning af nedbør fra grunden, der er ingen redegørelse for eller bindende krav i lokalplanforslaget til sikring af grundvandet , m.m.)

2) Planen indeholder ingen redegørelse for bæredygtighed. Der savnes fuldstændig en  bæredygtig tilgang jf. den netop vedtagne kommuneplan.

3) Lokalplanforslaget er for uklart som grundlag for høring. Høringer er som udgangspunkt en fornem demokratisk proces. Men forslaget er så uklart, at det er uegnet som grundlag for en høring. Hvad skal borgerne forholde sig til? Situationsplan er alene en principskitse!. Hvorledes håndteres behandling af nedbør på grunden?, hvorledes indrettes friarealer?, hvor bygges der i to plan? Lokale borgere er ikke hørt om deres ønsker til lokalplansforslag.

4)Der er risiko for at lokalplanforslaget danner præcedens for flere lignende lokalplansforslag i andre områder i Smidstrup lokalsamfund, hvor udbygningen af rækkehuse vil ændre områdets karakter i en yderst negativ retning.

Indsend kommentar

"Bevar Smidstrup Strand" / kontaktperson: Lars Skytte    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift "Bevar Smidstrup Strand" / kontaktperson: Lars Skytte tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.