STOP HAVBADEHOTELLET I NR. VORUPØR.

Kommentarer

#401

Det må efter min mening ikke ske

Jørn Boisen (Roslev, 2021-06-25)

#406

Spolerer unik natur

Hanne Bier Sørensen (Thisted, 2021-06-25)

#411

Det ville være en katastrofe hvis der skal opføres alt det beton i den skønne natur, det er netop naturen vi alle elsker og kommer for at opleve.

Lissi Pedersen (Erslev, 2021-06-25)

#415

For meget beton langs kysten.

Janet Gade Hansen (Thisted, 2021-06-25)

#416

Som sommerhus ejer i Vorupør er jeg imod dette projekt
pga. placeringen

Viggo Pedersen (Aarhus C, 2021-06-25)

#417

Det er en helt forkert beslutning at ligge hotelbyggeri på hawstokken 9.

Pia Ryltoft (Vorupør, 2021-06-25)

#422

Det vil ødelægge naturen i Vorupør/Thy

Kirsten Mouritsen (Snedsted, 2021-06-25)

#425

Det er et fuldstændig urealistisk projekt .

Erik Vesterman Rasmussen (Thisted, 2021-06-25)

#426

Unter anderem, weil NV seinen Charme durch den Bau von Hotels und Ähnlichem immer mehr verliert und solche Bauten nur der Anfang vom Ende sind. Sie locken in Zukunft ein Klientel an, dem Unsereins durch den Urlaub in NV zu entfliehen sucht.
Ja, Veränderung und Erneuerung kann Gutes bedeuten. Aber, wenn diese Veränderungen nur für einige Menschen von Vorteil ist - nämlich, indem diese sich bereichern - sind diese Veränderungen von Nachteil für den Rest. NV schafft sich auf diese Weise ab und wird von einem gemütlichen Fischerdörfchen ist bald nichts mehr zu sehen.
Wir möchten als Touristen von unserem Urlaub profitieren - und das können wir nur, wenn der Urlaub sich auch wie Urlaub anfühlt. Ruhe und Gemütlichkeit sind uns wichtig. Dafür brauchen wir DK-Urlauber nicht viel bzw. keine Hotels mit Neureichen und Schicki-Micki-Verhalten inkl. SUVs und unmenschlichem Benehmen. Lasst NV wie es ist und investiert vielmehr in die Befestigung der Dünenlandschaften und dem Erhalt der Natur.

Stephan Noack (Solingen, 2021-06-25)

#429

Jeg ønsker ikke, et hotel i første klitrække

Erik Engelbrechtsen (Nr. Vorupør , 2021-06-25)

#431

Jeg er generelt imod placeringen af det planlagte havbadehotel. Som en mulig tilbageflytter til Thy ønsker jeg at kommunen lytter til borgerne og flertallet i beslutningsprocesser, som vedrører borgerne.
En kommune, der ikke lytter til borgernes ønsker er ikke en kommune der gør sig særlig attraktiv at flytte tilbage til for os som nyuddannet par.

Christian Brand (Aarhus, 2021-06-25)

#433

Jeg foretrækker den rå og uspolerede natur med udsyn frem for dominerende, malplacerede byggerier. Bevar Vorupør og de andre små hyggelige samfund langs Vestkysten!!! Skal der bygges hoteller, skal det være på en diskret placering, så de passer ind i landskabet.

Kirsten-Jane Andersen (Middelfart, 2021-06-25)

#442

Jeg kommer til vestkysten for at se den bevaret natur og vil langt hellere gå eller cykle et stykke derhen til området, end at få bebyggelse midt i området der ødelægger oplevelsen og naturen

Anne Willerup (Tølløse , 2021-06-25)

#443

Har sommerhus i Vorupør og er meget bange for at det vil ødelægge stedets helt specielle ånd og atmosfære

Bodil Holm (Skjern, 2021-06-25)

#444

Holger Kuhnert

Holger Kuhnert (Helstorf, 2021-06-25)

#447

Jeg er enig med den indledende formulering!

Bettina Andersen (Vorupør, 2021-06-25)

#448

Jeg skriver under fordi ,vi skal bevare naturen ,det enkle , roen som man finder her i Vorupør ❤️

Hanne Andersen (Vejle, 2021-06-25)

#451

Åbenlyst - hvorfor folk er imod dette tåbelige forslag! Det vil ødelægge den flotteste havstrækning og den skønneste by i Thy! Turister kan henvises til de muligheder der allerede er i byen for at overnatte - de behøver ikke at få plads helt nede i vandkanten!!
Hvis en borgergruppe i Vorupør havde ansøgt Thisted Kommune om den samme plan - var svaret blevet et klokkeklart nej!
Thisted Kommune arbejder kun videre med planen for at tjene penge - og så er de bedøvende ligeglad med, hvad omkostningerne er for både byen og naturen.
I kan bygge Jeres grimme hotel på én af kommunens ledige grunde i Hundborg eller Hørdum. Lyder det tosset? Sikkert - og ligeså tosset er det, at I overhovedet kan overveje et havbadehotel på dén matrikel i Vorupør 😑

Helle Kvejborg (Thisted, 2021-06-25)

#453

Vorupør skal fortsætte med at være autentisk og have unik natur

Susanne Bruun (7700 Thisted, 2021-06-25)

#456

Der skal ikke træffes sådanne beslutninger uden at der er opbakning fra lokalbefolkningen.

Lilli Storm (Klitmøller, 2021-06-25)

#458

Første tanke lige fra første gang jeg hørte om det hotel, nej ikke et Søndervig igen. Ja der er mange turister der men det meste af året er det jo en spøgelse by.
Gode sommer dage kommer der vel omkring 10000 besøgende pga. stranden de har problemer nok med at finde en P-plads.
Natur Park centeret placerering i Vorupør giver ingen mening hvis der nu skal et hotel i vandkanten, det er jo ikke natur men kasse tanker. Hold nu fast i den røde tråd som må være naturen.
Der er hotel Vorupør som vist nok er til salg, som der ligger et projekt på. Det vil kommunen få skatte indtægter fra. Hvad med hotel ved indgangen til Vorupør, ingen turister har taget skade af at gå eller cykle til havet, hvilket de i øvrigt bliver nød til i Søndervig, måske en traktor med vogn kunne pendle i højsæson bare for at blive lidt i miljøet. Hotel i vandkanten giver kommunen penge nu, men tænk nu lang sigtet og på naturen.

Kent Nielsen (Ikast, 2021-06-25)

#462

Ny Søndervig nej tak, behold Vorupør, som Vorupør som den er.

Hartvig Hartwig (7700 Thisted, 2021-06-25)

#465

Jeg skriver under af alle ovennævnte grunde. Jeg har sommerhus i Nr. Vorupør og elsker naturen, havet, stranden og havnområdet der som er helt unik. Må IKKE ødelægges.

Lisbeth Veje (8260 Vi y J., 2021-06-25)

#466

Nr. Vorupør er autentisk. Jeg nyder den ro og atmosfære der er her lige nu og som gerne bliver bevaret. Her er højt til loftet og frit udsyn. Jeg vil gerne bevare det her miljø der efterhånden er sjældent, at finde.

Pia Thordal (Skive, 2021-06-25)

#468

Det ligger for tæt på det autentiske fiskermiljø ved landingspladsen. Desuden vil det lukke vejen, og derved muligheden for at "vende havet", som er en stor del af miljøet ved Vorupør landingsplads. Tænker også, at det vil give en del trafikale udfordringer i området.

Lise Kjeldbjerg (Thisted, 2021-06-25)

#471

Vorupør er en naturperle som ikke skal ødelægges af store hoteller.
Den vilde natur er hvad vi kommer for.

Helle Bundgaard Nielsen (Ikast, 2021-06-25)

#474

Det ødelægger naturen.

Jenny Haagensen (Thisted, 2021-06-25)

#478

Fordi det ville være sådan en skam at spolere den fine natur med et stort byggeri. Det ødelægger det som folk kommer for at nyde.

Mette Kvorning (Thisted, 2021-06-25)

#480

Den skønne kystlinje og naturen i det hele taget skal ikke plastres til med hoteller og event.
For mig harmonerer det slet ikke med en nationalpark.
Bevar Thy med natur og ro, som mange vil søge ......

Tove Krogh Christensen (Frederikshavn, 2021-06-25)

#482

Jeg ikke ønsker at havbadehotellet bliver bygget

Louise Raahede (Skive, 2021-06-25)

#485

Vi har lige købt sommerhus i området fordi vi elsker naturen og Vesterhavet og det vil vi gerne bevarer og gider slet ikke se på et stort grimt hotel.

Laila Andersen (7800 Skive, 2021-06-25)

#487

Udsigten fra Vorupør Landingsplads er unik. Udsigten skal ikke spoleres af et havbadehotel!!
Jeg har sommerhus i Vorupør og er kommet årligt i byen siden 1980’erne!

Christina Hansen (Køge, 2021-06-25)

#489

Vorupør er unik, med dens beliggenhed, normalitet og skam at bygge mere på stranden. Turisterne skal nok komme alligevel, de søger nemlig noget der ikke ligner alle andre havbyer, og så har vi National Park Thy, som man værner om, så derfor ikke mere beton…..

Hanne Sørensen (Skive, 2021-06-25)

#490

Projektet er ødelæggende for naturen, byen og miljøet omkring matrikel...

John Flaskjær Jensen (Middelfart , 2021-06-25)

#492

Det ikke er rigtig at ødelægge et godt miljø
Vi skal koncentrer os på at ting ikke kun er vækst men at forandringen går ud af en anden tangent og turde se

Antje Lassen (Frøstrup, 2021-06-25)

#493

Dabeck

Michael Dabeck (56637 Plaidt, 2021-06-25)

#495

Vores familie har haft sommerhus i Vorupør siden 1990 og vi elsker byen og området som det er, uspoleret og autentisk. Et havbadshotel vil ødelægge dette, og det ønsker jeg ikke.

Rikke Nedergaard (København, 2021-06-25)

#498

Jeg skriver under da jeg tilbringer hver sommer i Nr. Vorupør. Jeg syntes det vil ødelægge byen hvis sådan en bygning for lov at blive bygget.

Rikke Linneberg (Bording , 2021-06-25)

#499

Jeg skriver under for at bevare naturen og miljøet i Thy generelt og i Vorupør i særdeleshed.

Line He-Gjerløff (Virum, 2021-06-25)

#500

Jeg skriver under fordi jeg synes det er helt ude af proportioner med et hotel på denne placering i åbent strandmiljø, i et gammelt fiskerleje, og derudover synes jeg, at det er udemokratisk og usmageligt at lade store penge tale for placeringen af hotel og ikke flertallet (hvis ikke stort set samtlige) borgere, turister og brugere af området.

Pernille Isaksen (Thisted, 2021-06-25)

#507

Vi har sommerhus i VØ og holder meget af at komme der, fordi VØ ikke er plastret til med hoteller, vandrutchebaner og lyserøde flamingoer. Lad nu VØ forblive VØ.

Lis Bak (Odder, 2021-06-25)

#509

Bevar naturen og det oprindelige miljø i Vorupør. Hoteller er velkomne, hvis de passer ind i landskabet og ikke tager udsigten...

John Andersen (Middelfart, 2021-06-25)

#512

Bevar kystlinien og ikke mindst det smukke Thy uden store grimme turistfælder.

Daniel Bech-Pedersen (Hillerød, 2021-06-25)

#514

Jeg skriver under, da vi er flyttet hertil p.g.a. Landingsplafsen, det skønne natur, og de herlige mennesker, der bor her hele året.

Hanne Frøslev (Vorupør, 2021-06-25)

#517

Man ødelægger det som der er skønt ved området.

Benny Posche (Brønshøj, 2021-06-25)

#520

Mega dårlig idé med beton på stranden.
Vorupør skal ikke have mere Tivoli bygninger.

Bjarne Kjærulff (Kjellerup , 2021-06-25)

#521

De små kystbyer skal først og fremmest være bosteder for lokalbefolkningen, og turismen skal flettes ind på en acceptabel måde. Derudover viser en undersøgelse fra 2017 fra Dansk Kyst- og Naturturisme, at der er al mulig grund til at kæmpe for vores kyster. Hele 69 procent af de adspurgte gæster siger nemlig, at det er kysterne, strandene og særlige naturområder, de er mest tilfredse med, når de besøger Danmark.

Lene Munk Andersen (Thisted, 2021-06-25)

#522

Jeg kommer jævnligt i Nr. Vorupør og synes ikke om alt det byggeri ved vand-og havnefronten.

Helle Valdan (Holbæk, 2021-06-25)

#523

Jeg skriver under fordi Vestkysten ikke skal ødelægges. Vi skal passe på den rest af natur, vi har tilbage.

Hanne B. Stegemüller (Hvidovre, 2021-06-25)

#524

Placeringen af hotellet er forkert.
Der må kunne findes en placering, der ikke skæmmer vores natur og vores hav/strand miljø i så høj grad som et moderne byggeri vil gøre, med hvad der følger af fx. trafik, larm og menneske mylder.

Sussi Munk Thomsen (Vorupør , 2021-06-25)

#525

Har sommerhus i NR. Vorupør. Købt i 2020, stedet valgt netop pga den fantastiske natur, og det skønne miljø omkring landingspladsen.

Tanja Mackenhauer (Viborg, 2021-06-25)

#526

Fordi jeg (og min familie) gerne vil blive ved, at kunne nyde den skønneste natur på alle tider af året.

Birte Pedersen (Rødding, 2021-06-25)

#527

Vi skal bevare vores unikke natur

Sanne Hoxer Kristensen (Klitmøller, 2021-06-25)

#528

Jeg skriver under fordi jeg er dybt uenig med beslutningen om at bygge et hotel. Jeg vil ikke have vi bliver Søndervig der er så turist og plastik agtig. Hvorfor ikke lade det folk gerne vil have, for blive. Hvorfor ødelægge naturen. Jeg forstår det ikke

Steffan Fonseca Huss (Thisted, 2021-06-25)

#529

Langt fra alt i verden er penge og udvikling!

Mads Koefoed Duus (8260, 2021-06-25)

#532

Jeg som turist nyder området med klitterne ved landingspladsen.

Anni Olesen (Viby j, 2021-06-25)

#533

Jeg er inderligt imod, at man ødelægger kyststrækningen og det unikke miljø, der er i Vorupør. Vi skal alle have lige adgang til natur og strand. Vi er forpligtiget til at værne om vores historie og naturen.

Lena Britt Lundmark Larsen (Thisted, 2021-06-25)

#536

Jeg har sommerhus i Nr. Vorupør og ønsker ikke havbadehotel i 1. klitrække. Bevar den fantastiske natur, det er den vi kommer for at nyde.
Skal der bygges havbadhotel må der findes en anden placering (nordsiden - Hawblik?)

Gerda Venning Larsen (Bjerringbro, 2021-06-25)

#539

Bevar naturen i Vorupør.

Bente Jensen (Thisted, 2021-06-25)

#545

Det hører bare ikke hjemme og bygge, sådan noget, som ødelægger den fantastiske udsigt og natur der er i vorupør

Tommy Harring (Sennels , 2021-06-25)

#547

Jeg synes ikke at der skal være et bad hotel i vorupør

Susan Jensen (Thisted , 2021-06-25)

#548

Når jeg har kommet til Nr.Vorupør fra USA, jeg var så glad at se et 'Unspoiled coastline', uden stor hotels, osv. Har boet har ca 30år & fra alle jeg snakke med, de er så glad Nr. Vorupør er et Natur Perle, og det er hvorfor det komme for deres ferie.
Er ikke imod et ny Hotel, men det skal Ikke ligger ved kysten.

Robert Ahrenhold (Snedsted, 2021-06-25)

#549

Jeg skriver under fordi jeg elsker Nr. Vorupør og synes at byen skal bibeholdes som den er. Jeg synes allerede at der bliver opført for meget nyt i turisme-øjemed, som er ikke grunden til at jeg besøger byen.

Isak Hjort Dahm (4070 Kirke Hyllinge, 2021-06-25)

#550

Jeg har sommerhus i vorupbør, det vil ødelægge naturen, turisterne kommer for at opleve den fantastisk natur og stemning

Caj Stroland (Viborg , 2021-06-25)

#558

Nørre Vorupør er unik. Bevar det unikke. Der er beton nok i denne verden

Thomas Hagmund-Hansen (Køge, 2021-06-25)

#559

Jeg syntes et hotel vil ødelægge sjælen i Vorupør

Christian Thomsen (Ry, 2021-06-25)

#562

Det ikke er til at holde ud at tænke på, at den unikke natur og sjæl, der er i Vorupør skal ødelægges af et havbadehotel.

HELLE THYGESEN (Galten, 2021-06-25)

#566

Det er efterhånden en skandale som kommunalbestyrelsen har travlt med at ødelægge vores unikke natur i håb om at tiltrække turister uden hensyntagen til os der bor i kommunen og uden indsigt nok til at forstå at det er den samme unikke natur der reelt er grunden til at turister kommer til Thy

Anders Røhrmann Bloch (Hillerslev, 2021-06-25)

#567

Jeg elsker den rå og smukke natur i Vorupør og ønsker ikke at den skal ødelægges ved byggeri for de få.

Charlotte Bertelsen (Kongens Lyngby, 2021-06-25)

#569

Der skal ikke bygges i klitterne, det ødelægger naturen.

Marit Bak (Thisted, 2021-06-25)

#570

Da jeg er sommerhus ejer, syntes jeg det vil ødelægge naturen og der er rigelig med betonklods på/ved stranden.
Det ville være bedre at bruge det hotel der er i forvejen.

Lena Larsen (Bjerringbro , 2021-06-25)

#571

Fordi jeg nyder naturen og vildnisset - og at allemandsretten er tilstede. Hvis der først kommer hotel, så kan vi alle skyde en pind efter formålsparagraffen i allemsndsretten.

Marianne Christensen (Ejerslev , 2021-06-25)

#586

De danske kyster er eneste ægte natur, der er tilbage i Danmark og tilhører danskerne, og bør derfor ikke ødelægges af kortsigtede spekulanter og byråd.

Eskild Keller (Tjele, 2021-06-25)

#587

Jeg skriver under, fordi jeg er fuldstændig enig i, at der ikke skal ligge et hotel på dette sted - som så mange mennesker værdsætter og nyder igen og igen, når de besøger Vorupør mig selv inklusiv.

Rikke Have Lawaetz (Thisted, 2021-06-25)

#589

Jeg skriver under forbi fordi man med hotelprojektet, driver vold på naturen og den særegne kultur i Nationalpsrk Thy. Grunden til at vi købte sommerhus i Vorupør

anders hess Jensen (Jelling, 2021-06-25)

#591

Hotelplanerne er ødelæggende for den stærke og smukke naturoplevelse, som Vorupør og Thy giver. Politikernes måde at agere på er helt uforståelig.

Peter Lykke-Olesen (Risskov, 2021-06-25)

#594

……..som sommerhusejer i Vorupør mener jeg at have lov til at ytre mig og have ret til at tilkende min holdning, selvom jeg ikke er bosiddende i Thisted kommune og dermed ikke har indflydelse på det kommende kommunalvalg.
Nej til havbadehotel, ja til udvikling hvor der tages hensyn til vores unikke natur.

Elsebeth Gade (Viborg, 2021-06-25)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...