Nej til 8 etager på Frederiksberg Allé 41

Kommentarer

#1

Det strider mod Frederiksberg Alles identitet. Det vindende projekt er alt for højt på selve hjørnet, og det er Ikke en forbedring, men en opdatering af de grimme betonhuse på Platanvej fra 70'erne. Helt ude af takt med det særlige og smukke ved den fredede alle.

(Frederiksberg, 2016-11-28)

#2

Jeg mener at der kunne findes en bedre løsning, som passer bedre til Frederiksberg Allé

(København, 2016-11-28)

#11

Er vokset op på Frederiksberg og dette vil skæmme alléen - Platanvej har i forvejen været hæslig siden 70erne.

(København K, 2016-12-15)

#14

Vi ikke skal have ødelagt vores smukke allé med huse der overstiger de gamle ejendomme der er er essence af alléen. Derudover vil selve designet af bygningen ikke fravige væsentligt fra de eklatante brølere på Platanvej, ser det ud som på tegningen. Papir er er meget tilgivende det er virkeligheden ikke og det kan vi ikke være bekendt.

(Frederiksberg, 2016-12-16)

#16

Det er totalt manglende respekt for Frederiskberg Allée og for Frederiksberg, hvor jeg bor, også! Træk dette vanvittige forslag af bordet!

(Frederiksberg, 2016-12-17)

#21

Fordi at jeg indtil april 2015 havde boet på Frederiksberg i 15 år og er stadig Frederiksberg borger af hjertet og vil altid være det!!

(Hillerød , 2016-12-18)

#23

Jeg bor lige ved siden af den kommende metro og det nye byggeri og jeg forstår slet ikke hvordan såden et byggeri kan komme på tale. Det er virkelig ikke en bygning der passer ind på Alleen og så ligger det ovenikøbet til venstre for en anden øjebæ. Jeg synes det er så synd at vi skal kigge på det hverdag i fremtiden.

(Frederiksberg, 2016-12-18)

#24

Det er så grimt. Det passer overhoved ikke på Frederiksberg Alle

(Frederiksberg C, 2016-12-18)

#26

Frederiksberg Allé er den Allé i Hovedstadsområdet, som - indtil nu - har stået som nationalt og internationalt anerkendt eksempel på Danmarks evne til at udvikle sig som moderne nation med behørig respekt for sin historie. Alléen var de kongeliges vej til Frederiksberg Slot. Fra Værnedamsvej til Runddelen har den bevaret sit "kongelige", "parisiske" og unikke islæt takket været de kloge arkitekter og ejendomsejere, som forstod betydningen af, at at have en sådan Allé i Danmark. Brydes den smukke række af bygninger på Alléen med kompakt cementbyggeri ved Platanvej, brydes der med en helt unik København/Frederiksberg historie. En værdifuld historie for København/Frederiksberg i fremtiden. Kommer Frederiksberg til at ligne alle andre bydele i verden med højt cementbyggeri og Food-squares, er dens fremtid dømt til at blive "like any other town in the world". Det ville være at forspilde uendeligt mange chancer for at forblive "a unique town in the world".

(Frederiksbrg, 2016-12-19)

#30

Det handler om at bygge med respekt.

(Frederiksberg, 2016-12-19)

#33

jette haugaard

(værløse, 2016-12-19)

#34

Byggeriet ligner til forveksling bygningerne på Borgermester Fischers Vej, Bellahøjstilen og lignende grå kasser, der overhovedet ikke er foreneligt med det øvrige byggeri på Fr. Berg Allé, hvor bygningerne er elegante og klassiske med buer, tårne, fine detaljer og varme. Det er rigtigt, at byggeriet passer til de øvrige bygninger på PLATANVEJ, men hvem er det egentlig der bryder sig om dem i aktitektonisk øjemed?
Hvis Gaudi kunne tegne et hus, ville det passe meget bedre ind. Kom med noget varmt, pænt, interessant byggeri - placér ikke et Bellahøj-hus eller et Ørestaden-hus på Frederikberg Allé.
Mh Rikke

(Frederiksberg C, 2016-12-19)

#37

Byggeriet vil skæmme den unikke karakter som Alleen har. Byggeriet bør være mindst tre etager lavere a hensyn til stedets karakter.

(Brønshøj, 2016-12-19)

#41

Jeg er helt enig i, at udtrykket i det vedtagne forslag er helt ude af synk med stemningen på den historiske Frederiksberg Allé

(Frederiksberg, 2016-12-19)

#42

Dette projekt vil ødelægger image af den klassiske alle.

(Frederiksberg, 2016-12-19)

#43

Jeg skriver under fordi projektet er skandaløst!

(Frederiksberg C, 2016-12-19)

#46

Det bare er pissegrimt! Og så vælger man sådan et hæsligt byggeri på denne pæne gade?

(Frederiksberg, 2016-12-19)

#48

Huset er et stilbrud der er helt uden fornemmelse for den helhed det placers ind i.

(Frederiksberg, 2016-12-19)

#49

Frederiksberg skal ikke ligne New York

(Frederiksberg C, 2016-12-19)

#51

Har boet i området fra 1965 til 1988 og på Frederiksberg til 2014. Jeg syntes det vil være en fatal fejl, hvis Platanvejs-skændslerne breder sig yderligere til Frb. Allé.

(Mørkøv, 2016-12-19)

#54

øjebæ

(Svaneke, 2016-12-19)

#56

Jeg er enig i artiklens ordlyd. Homogenitet i bybilledet på Frb er ikke lig med 8 etagers bygninger..

(Frederiksberg, 2016-12-19)

#57

Jeg skriver under fordi jeg er enig i, at byggeriet skiller sig mærkbart ud fra det øvrige byggeri på Frb Allè på en uskøn måde. Platanvejs hæslighed føres nu også på dette hjørne helt ud til Frb Allè. Jeg ønsker mig ikke et højhus midt på en smuk Allè.

(Frb C, 2016-12-19)

#59

bygningen ikke psser ind i det eksiterende byggeri

(Frederiksberg, 2016-12-19)

#61

Frederikberg alle er så fin nu og ikke bør have bygninger, som afviger fra højden

(København, 2016-12-19)

#62

Jeg ønsket åbne pladser ikke høje huse

(Frederiksberg, 2016-12-19)

#69

De er etstort og tilsyneladende voksende problem, at der godkendes så mange så store byggerier uden respekt for omgivelserne og deres beboere.

(København V, 2016-12-19)

#80

Stæhr Johansen fik sine 2 meget kritiserede øjrbæ bygninger på Platanvej /Frederiksberg Alle.
Nu får Glenthøj også sin øjebæ til at ødelægge alleen. Jan Ø. Jørgensen har også skrevet i Frbg. Bladet, at der ikke er p-problemer i området.
Det nye hus får ikke p-pladser på grunden. <<<<<<jan Ø. bør gå sig en tur på alle tværvejene og se alle de biler, der kører rundt for at finde en plads mellem kl 16 og 18

(frederiksberg, 2016-12-20)

#82

Jeg synes der er smukt som der er!

(København, 2016-12-20)

#84

For højt byggeri på Frederiksberg Alle.

(frederiksberg, 2016-12-20)

#85

Byggeriet passer ikke ind i det unikke miljø på Frederiksberg Allé

(Frederiksberg, 2016-12-20)

#86

Jeg skriver under, fordi den høje bygning slet ikke passer ind i arkitekturen på Alleen. Den vil være en kilde til daglig irritation, da jeg bor næsten lige over for den.

(Frederiksberg, 2016-12-20)

#87

Det er helt hen i vejret at bygge sådan et hus, der IKKE er i trit med den øvrige byggestil på alleen!

(Frederiksberg C, 2016-12-20)

#89

Fuldstændig afvigende fra Frederiksberg Alléens udtryk og andre bygninger. Utroligt vigtigt at værne om handelslivet i de små butikker på Frederiksberg og da i dette tilfælde, især handelslivet på Gammel Kongevej.

(Frederiksberg, 2016-12-20)

#90

Jeg er eniig med protestindlægget

(Frederiksberg C, 2016-12-20)

#95

Hold den nye bebyggelse nede i et plan, som matcher det øvrige byggeri på Frb Alle.

(Frederiksberg, 2016-12-20)

#102

Byggeriet er alt for højt. I det hele taget mærkværdigt at der skal overhovedet skal bygges på denne eneste metrostation

( 1855 Frederiksberg C, 2016-12-21)

#104

Den nye bygning (betonklods) vil ødelægge Frederiksberg Allé.

(Frederiksberg, 2016-12-21)

#106

Jeg skriver under fordi jeg som kommunalbestyrelsesmedlem for Enhedslisten er en af de tre repræsentanter der mener at det er et dårlig forslag!

(Frederiksberg, 2016-12-21)

#108

Det er forkasteligt at bygge så mange etager på dette sted.

(Frederiksberg, 2016-12-21)

#109

Frederiksberg Allé har altid haft et fornemt og klassisk " look " i den Københavnske bydel Frederiksberg. Allén er blevet kaldt fransk klassisisme på grund af sin brede boulevard, der starter som "en arm" fra Vesterbrogade og løber lige op mod Frederiksberg Have. Flankeret af de gamle klassiske huse, der er i samme højde på 2/3 del af ruten mod Frederiksberg Have. I følge planerne omkring nybyggeriet på Metrogrunden vil det "munde ud i "et Højhusbyggeri på 8 etager . Hvilket jo ikke er ønsket af borgerne. Vil bryde den fine linie der er nu og blive en for voldsom kontrast til de fine gamle huse, der stadig står og er brugbare. Sådan et byggeri hører til i Københavns forstæder. Slet ikke inde på det gl. Frederiksberg, som vi netop skal bevare, som det er !

(2400 København NV, 2016-12-21)

#113

Jeg skriver under, fordi jeg mener, det er horribelt, at vores smukke alle, skal skæmmes af en kæmpekasse, der absolut ikke, passer til området og fordi vi absolut ikke har brug for et madkulturhus. Det er IKKE at bygge med respekt for området, men en sølle akademikers forsøg på at få sit navn slået fast. Jeg er dødtræt af at se min vidunderlige by blive afviklet af inkompetente skvaddermikler, der har den frækhed, at kalde det udvikling. Vi havde den smukkeste og mest velfungerende bydel i landet, og det har man ødelagt. Her er snart ikke værd at bo!!!

(Frederiksberg, 2016-12-21)

#116

Fordi der ikke bør bygges højere end 5 etager, for at helheden kan bevares

(frederiksberg c, 2016-12-22)

#118

Frederiksberg karakteristiske bydel er en del af vores kultur og skal respekteres. "Smart", stort blærerøvs byggeri er et fix for junkkulturen.

(4660 St. Heddinge, 2016-12-22)

#120

Betonklodsen er en skændsel for arkitekturen på Frederiksberg og et klart udtryk for politisk arrogance

(Frederiksberg, 2016-12-22)

#128

mona munck pedersen

(ballerup, 2016-12-23)

#130

Den arrogante behandling af resultatet fra det borgermødet på PROMENADEN, men typiske for arrogante svar fra "De Tre"

(Frederiksberg, 2016-12-23)

#132

Det vil medføre betydelige støjgener på Platanvej, idet høje bygninger så tæt over for hinanden, giver en form for støj-vakum, som tidligere har været et problem, da Carlsberg-lastbilerne kørte igennem. De blev omdirigeret pga de omfattende støjgener.
Herudover vil det påfører Platanvej unødig ekstra trafik generelt og ekstra tung trafik mht leverancer til "Madhuset".

(Frederiksberg, 2016-12-23)

#133

Byggeriet matcher ikke resten af alleens arkitoniske udtryk. Ellers fint med mad- og kulturhus, hvis 3 færre etager. Godt der snart er kommunalvalg!

(Frederiksberg, 2016-12-23)

#136

man ødelagde Platanvej-og vil med det byggeri ødelægge den fornemmeste Alle på Frederiksberg-det må bare ikke ske

(Frb c, 2016-12-23)

#137

Hvorfor ødelægge... Det sker desværre flere steder også i Køge.

(Køge, 2016-12-23)

#139

Torben Jetsmark

(Frederiksberg, 2016-12-23)

#140

Artikel i Lokalavisen Frederiksberg

(Frederiksberg, 2016-12-23)

#144

For at bevare den smukke arkitektoniske stil på Frederiksberg Allé.

(Holbæk, 2016-12-25)

#145

Det skæmmer helt urimeligt! Dety ville måske gå i Ørestaden, men ikke lige her!

(esbjerg, 2016-12-25)

#147

det er upassende og grimt - træerne på toppen kan ikke blødgøre mig

(Frederiksberg, 2016-12-25)

#148

Jeg vil gerne have bevaret den hidtidige byggehøjde på Frederiksberg Alle

(Frederiksberg, 2016-12-26)

#150

Bebyggelsen er alt for høj i forhold til bygningerne på Frederiksberg Alle. I øvrigt står der på Frberg Kommunes hjemmeside at "konstruktionen er forberedt til at kunne bære et byggeri op til 5 etager" Altså, af med de 3 øverste etager

(Frederiksberg, 2016-12-26)

#155

Det er helt håbløst at bygge 8 etager når langt de fleste bygninger på Alleen er på 5 etager

(Frederiksberg, 2016-12-27)

#156

Det er vigtigt at beholde Københavns/Frederiksbergs indentitet som en 5-etagers-by

(København, 2016-12-27)

#157

Alleen er så smuk og harmonisk med den eksisterende hushøjde. Bevar den!!!

(2000 Frederiksberg, 2016-12-27)

#162

for højt og ikke klæder Frb Alle, ingen respekt for tilpasning til eksisterende bygninger JEG BEKRÆFTER HERMED MIN UNDERSKRIFT

(frederiksberg c, 2016-12-28)

#164

Jeg synes det er at ødelægge Frederiksberg Alle. Fatter ikke, at Frb Kommune der ellers er yders restrektiv, kan godkende et 8 etagers hus

(Frederiksberg, 2016-12-28)

#167

Jeg ikke ønsker ændringer i højden på husene på Frederiksberg allé

(Frederiksberg, 2016-12-28)

#168

Fordi jeg ikke ønsker ændring på højden.

(Frederiksværk, 2016-12-28)

#169

Vil ikke ha højhuse

(Frederiksværk , 2016-12-28)

#176

Nej til 8 etager af respekt for den smukkest meget velbevarede Alle', Hvor det vil være utroligt skæmmende !

(Frederiksberg, 2016-12-29)

#178

Jeg skriver under fordi, jeg mener det er en bombastisk bygning, der overhovedet ikke er i stil med det eksisterende byggeri på Frederiksberg Alle. MadHus kommer der allerede nu på Vesterbrogade, WestMarket.

(Frederiksberg C, 2016-12-29)

#182

Der er for meget højt byggeri i København, læs om hvad det gør vd bylivet i Jan Gehls bøger (igen)... hvorfor SKAL vi lave de fejl som er gjort, igen?

(København Ø, 2016-12-30)

#183

At kommunen på ingen måde tænker på os beboer som skal lukkes inde i en skakt. Det er helt ude af probersioner at jeg som har stemt konservativ ind på Frederiksberg bliver pisset så meget på.
Jeg er dybt skuffet og vred over den beslutning. Det var ikke hvad vi blev lovet da Metrobyggeriet gik i gang. Tænk på os som får alt ødelagt. Jeg håber og ber til at kommunen lytter til os beboer det går ud over.

(Frederiksberg C, 2016-12-30)

#186

Jeg har købt lejlighed i Frb Allé 39. Som nabo og bygningskonstruktør finder jeg oplægget til nr. 41 helt og aldeles uigennemtænkt og skæmmende både ud mod Alléen og ind imod gården. Der er ikke taget reelt hensyn til trafik og cykelparkering, gårdrummet mod naboerne bliver mørk og klaustrofobisk og de mange madboder vil producere tonsvis af affald som vil være problematisk at komme af med.

(Kbh SV, 2016-12-31)

#187

Jeg skriver under fordi jeg overhovedet ikke er enig i at det falder naturligt ind i Alleens øvrige arkitektur og ford
jeg bor lige overfor og vil få min udsigt og sollys endnu mere forringet end det allerede er af Platanvejs hæsligheder.

(Frederiksberg C, 2016-12-31)

#188

Der er ikke indregnet nogen form for parkering. I området er det efterhånden yderst vanskeligt at finde parkeringsplads, så jeg synes at kommunen slipper for nemt om det ved at bygherren blot skal betale lidt håndører til en parkeringsfond, der ikke får nogen effekt her i området.

(Frederiksberg, 2016-12-31)

#192

Bygningen falder ikke ind i det eksisterende byggeri og er jo også alt for høj.

(Frederiksberg, 2017-01-01)

#193

Højhuse hører ikke hjemme på Frederiksberg Allé. Vil ikke glide "forbilledligt ind i rækken af de smukke gamle ejendomme ..."

(Frederiksberg C, 2017-01-02)

#197

Jeg ikke ønsker at byens smukkeste gade skal ødelægges.

(København, 2017-01-03)