systemfejl

Kommentarer

#402

Det er en alvorlig brist i systemet.

(København K, 2017-07-19)

#403

Jeg skriver under, fordi jeg mener, at det er vigtigt, at alle borgere har et sikkerhedsnet, når uheldet er ude fx i form af sygdom eller eftervirkningerne heraf.

(Odense, 2017-07-19)

#415

.

(Rødovre, 2017-07-28)

#419

Det er helt urimeligt, at de omtalte borgere ikke kan få hjælp, fordi de "falder mellem to stole"! I Danmark har vi god tradition for at hjælpe dem, der "kommer i klemme". Den bør også fortsættes her!

(Rønne, 2017-08-04)

#420

Det lyder som det efterhånden sædvanlige lovsjusk, affødt af jagten på billige politiske point

(Brøndby Strand, 2017-08-04)

#424

Sygedagpengelovgivningen bliver forvaltet alt for hårdt, når folk er alvorligt syge.

(Frederiksberg, 2017-08-11)

#429

Jeg har selv oplevet - og oplever til stadighed - at der i vores Danmark findes talrige borgere, som ikke modtager den hjælp og bistand, de efter et ofte langt liv på arbejdsmarkedet og dermed som skattebetalende borger soleklart burde have været berettiget til. Der bruges derimod mængder af penge, arbejdstimer og "tænke/snakketimer" på alt tænkeligt andet, der i realiteten er det danske samfund fuldkommen ligegyldigt. Prøv dog for pokker at indse, det danske samfund og danske borgere MÅ og SKAL hjælpes først. Bliver der derefter et overskud kan det jo så bruges til "velgørende" formål blandt og overfor migranter, bekvemmelighedsflygtninge og mindretallet af dem alle: reelle flygtninge...

(Skibby, 2017-08-29)

#433

Det er trist som vi behandler vores syge og svage.

(Ølstykke, 2017-08-30)

#434

Jeg syntes det er grusomt, at vores betalingssystem i Danmark er kun tilegnet de mennesker der er på arbejdet, er raske eller du er indvandrer og står derfor med hånden fremme - og får alle sociale goder.
Når du har været ramt af en så alvorlig sygdom som kræft, er det helt med sund fornuft, du ikke længere har de samme kræfter mere både fysisk eller psykisk. Du bør derfor have den største form for økonomisk støtte, så du ikke skal gå fra hus og hjem.

(Hørsholm, 2017-08-31)

#435

Jeg skriver under fordi jeg er en del af systemet forstået på den måde jeg som fleksjobber i fast job i mit tidligere erhverv i 12 blev sygemeldt under udredning for kræft og efterfølgende fyret. Har kæmpet mig tilbage igen på arbejdsmarkedet men i nye områder om ny fleksjob reform og få timer om ugen hvilket gør at jeg økonomisk er i en kaos situation. Jeg har tidligere arbejdet på den anden side af bordet som underviser og vejleder/ socialformidler og været den der var ansvarlig for diverse afklarings forløb for unge kontantmodertager samt personer på dagpenge . I de år jeg har arbejdet og op til nogle få år tilbage har jeg oplevet en ændring af vores værdier og måden vi behandler vores medmennesker på, værdier der ikke tager individuelle hensyn samtidig med at der sker mange " fejl beslutninger " i systemet hvor før respekterede lægevurderinger i forhold til erhversevner og sygdomsforløb.

(Rødovre, 2017-08-31)

#440

Grundloven bliver overtrådt hver gang en fattig, syg, eller boligløs ikke får hjælp. regeringen skal skamme sig....de skøjter bare derudad og giver til de rige. De fattige bliver mødt med mistro/og en uvillighed til at blive hjulpet af de kommunale sagsbehandlere, der sidder og forvalter serviceloven.
.

(Tørring, 2017-08-31)

#447

Jeg politisk arbejder for at skabe bedre vilkår for borgere der der er i udsatte positioner

(Næstved, 2017-08-31)

#453

Jeg skriver under fordi, der generelt er mange huller i det danske system. Jeg mener også at man igennem et sygedomsforløb, ikke skal påvirkes stressfaktorer, som systemet kan påfører.

(7400 herning, 2017-08-31)

#455

Vi skal give rimelig vilkår for syge i Danmark, det har vi forringet alt for meget og vi har råd til det, mange levet i overflod

(tjæreborg, 2017-08-31)

#457

Jeg skriver for det er en vanviggtig regl

(Rønne, 2017-08-31)

#458

Jeg kender mange , der har oplevet dette "Kafkaske" vanvid

(Vissenbjerg, 2017-08-31)

#461

fordi der skal en lovændring,sådan som det er nu kan ikke være rigtigt.

(Otterup, 2017-08-31)

#463

Jeg gerne vil støtte disse mennesker,som er hårdt ramt i forvejen.

(Rutsker, 2017-08-31)

#466

Grundlæggende finder jeg det forkert, at kommunen kan melde en person for rask til at være syg, mens a-kassen melder samme person for syg til at være rask - på den måde plantes en borger midt mellem to systemer uden at kunne få hjælp. Når en kræftpatient er færdig med operation, kemo og stråler, er kræften måske nok væk, men mange et meget nedbrudte både fysisk og psykisk - de er ikke klar til at springe lige ud på arbejdsmarkedet - mange har brug for hjælp her, måske kan de aldrig komme til at arbejde med det samme som før kræft forløbet og har brug for omskoling, måske har de brug fir et ressource forløb til at få kroppen igang, mange går til en del fysioterapi, undersøgelser, genoptræning mm - den menneskelige omkostning af at de placeres mellem to instanser er enorm, og kan betyde, at disse mennesker faktisk aldrig kommer igang igen. Det kan vi ikke være bekendt, og det skal vi gøre noget ved!"

(Haslev, 2017-09-01)

#475

Jeg skriver under fordi jeg mener vi virkelig har et reelt problem - og vi skal bakke om folk som tager initiativ til at ændre noget som ikke fungere.

(Grenaa, 2017-09-11)

#477

Kan se problemet.

(Grenå, 2017-09-11)

#478

Jeg tager udgangspunkt i borgerens mulighed for at få et job hos en arbejdsgiver.evt. flex eller deltid med supplerende tilskud fra det offentlige.

(randers, 2017-09-12)

#481

Jeg skriver under fordi. Jeg nok selv er på vej ned mellem 2 stole og kommunen vil meget snart prøve at raskmelde mig.

(Hjordkær, 2017-09-12)

#483

har oplevet det på egen krop

(Hejnsvig, 2017-09-12)

#486

Der er borgere i Danmark, der er syge og de skal sikres tryghed og ordentlig i behandlingen af deres sag.

(Fredericia, 2017-09-13)

#489

Fordi jeg syntes det er en vigtig sag

(Faaborg, 2017-09-15)

#493

Jeg er helt enig i, at dette skal ændres, så man trods sygdom stadig har mulighed for at være en del af samfundet i den grad, det lader sig gøre. Tåbeligt at 2 forskellige formuleringer kan få så katastrofale følger

(Esbjerg, 2017-09-28)

#494

Jeg er opmærksom på denne fejl i systemet og vil gøre hvad jeg kan for at være med til at reparere den.

(Rønne, 2017-10-10)

#496

Jeg skriver under fordi alle burde have retten til at blive rakske, her taler vi ikke kun om folk med tidligere diagnose kræft, men også dem som har været ramt af andre diagnoser også psykiske.. alle bør og burde kunne meldes rakse igen, hvis vurderingen og patien er tilbage hvor de føler at de vil kunne være til gavn for arbejdesmarket..

Forløbet behøver jo ikke være 37 timer fra første dag, men gradvist øges og der er hellere ingen der siger at bliver 37 timer igen, men retten til at blive erklæret rask, skal alle have..

(Nyker, 2017-10-10)

#497

Jeg er ganske enig.
Vi bliver nødt til at gøre systemet menneskeligt igen.

(Nexø, 2017-10-10)

#502

Da er vigtigt at være i et samfund som mennesker kan føle sig trygge i. Og får den rigtige hjælp til at komme videre i livet. Det skal vi politikere arbejde meget mere med. Vi skal skabe tryghed for borgerne.

(Rønne, 2017-10-11)

#503

Jeg bakker op om, at der må ændres i en for rigid lovgivning. Mennesket i centrum ikke systemet.

(Allinge, 2017-10-11)

#504

Jeg er enig i problematikken. Som læge sidder man ofte med dilemmaet,skal patienten raskmeldes eller fortsat sygemeldes, og hvilke konsekvenser får valget for patienten?

(Allinge, 2017-10-11)

#513

Vi fattiggør en stor del af befolkningen, og vi tager alt for ringe hånd om syge og udsatte.

(København, 2017-10-25)

#519

Det er himmelråbende urimeligt!!!

(Nørresundby, 2017-10-25)

#520

Jeg skriver under fordi mennesker, der er blevet syge, også skal ordentligt og ligeværdigt og i det hele taget lyttes til. Et menneske der har været/er sygdomsramt, uanset karakter af sygdommen, skal ikke sidde tilbage i en ulykkelig økonomisk klemme mellem systemer.

(Aarhus, 2017-10-25)

#529

Så vigtig en debat. Jeg er selv tidligere udsendt soldat, og ser hvordan PTSD ramte kæmper mod et vanvittigt system. En kamp de ikke har resurser til at kæmpe. Har selv haft kræft tæt inde på livet (mor, mormor, moster og svigerfar død af kræft og farfar og svoger helbredt), og kampen under og efter behandling kan være barsk. Det er en af mine hovedbudskaber i valgkampen, at vi skal styrke indsatsen over for folk der kæmper. Vi skal tage udgangspunkt i individets behov frem for systemets iver efter at spare penge her og nu. Det er uholdbart og dyrt i længden at lade folk med lyst til livet og lyst til at kæmpe bliver til offer for systemet.

(Vodskov, 2017-10-25)

#531

Når reformer får utilsigtede virkninger, bør der hurtigst gøres noget ved det. Stor respekt for det arbejde du gør med at anvise en løsning. Det støtter jeg meget gerne

(rønne, 2017-10-25)

#532

Vi skal tage særlige hensyn til samfundets svage

(Malling, 2017-10-26)

#533

Jeg er enig i at vi bør ændre loven...

(Randers, 2017-10-26)

#537

Jeg underskriver fordi jeg er enig og fordi jeg har personlige oplevelser der stemmer overens med det beskrevne.

(Odense M, 2017-10-26)

#538

Vigtigt problemstilling at arbejde med

(Odense, 2017-10-26)

#540

Det skulle aldrig have været det type huller i systemet

(Odense, 2017-10-26)

#544

som jeg kan se er der flere der kigger på det, så hermed min opbakning :)

(Nørresundby, 2017-10-26)

#549

Vi skal ikke tabe syge mennesker på gulvet. De har da som det mindste ret til ressourceforløb.

(Randers, 2017-10-27)

#550

Jeg blev fejlopereret på Bornholms Hospital 27/6 2016 og har herefter ikke kunnet passe mit arbejde som socialpædagog som ansat ved Bornholms regionskommune, jeg bliver afskediget pr,1/2 2017 da sygedagpengene udløber og bruger herefter mine 5 mdrs. opsigelse ,pr.1/7 overgår jeg til en ydelse på 11000 kr før skat , kun efter at have kontaktet sygehus direktøren direkte kommer der lidt skred i sagen hvor jeg nu er henvist til Hvidovre hospitals gastroafdeling .
Den læge som udførte fejlbehandlingen er afskediget og på et dialogmøde med den ledende overlæge indrømmer han at der er sket fejl og læge er afskediget og opfordrer mig til at søge patienterstatning, fra patienterstatningens side siger man at der kun er sket behandling efter special standarden, så nu står jeg uden job og penge med et dårlig helbred som jobcenteret afventer en afklaring på

(Allinge, 2017-10-27)

#552

Vi skal i fælleskab hjælpe de udsatte i samfundet :- ) k.h. Anina

(rønne, 2017-10-27)

#555

Det kan ikke være rigtigt, at der falder mennesker - borgere - gennem de her systemhuller. Et samfund skal kendes på den måde man tager sig af sine svage medborgere. Sammensyning = næstekærlighed :-)

(Allinge, 2017-10-28)

#557

Lovgivning skal hjælpe mennesker og ikke skabe problemer for dem. Ingen borger skal komme i klemme på grund af systemet.

(Skødstrup, 2017-10-28)

#559

underskriver som (storkreds)formand for SF Bornholm og næstformand i SF Region Hovdstaden

(3751 Østermarie, 2017-10-29)

#561

Det er vigtigt, at vi og samfundet møder borgere der, hvor de er, og så støtter ud fra den konkrete situation.

(Allinge, 2017-10-29)

#564

Nu er nok, nok. Det rakker at vøre syg, man skal ikke også gå en fattigdoms periode igennem!

(Randers SV, 2017-10-30)

#570

Jeg skriver under fordi KD- kristendemokraterne ser de enkelte mennesker som lige værdifulde. derfor skal det ikke være en undskyldning, at kun få bliver ramt.

(Århus, 2017-11-02)

#571

Jeg synes det er vigtigt at gøre noget for at sikre borgere der i forvejen er ramt af kræftforløb eller anden langtidssygdom - ikke også rammes alt for hårdt på økonomien. Forslaget er beskedent - ressourceforløb - og i allerhøjeste grad rimeligt.

(Hjortshøj, 2017-11-04)

#573

Problemet med hul i det sociale sikkerhedsnet er stort og er øget siden Karen Jespersens pensionsreform pr. 2003

(Risskov, 2017-11-04)

#577

jeg skriver under fordi man efterlader sårbare borgere i et tomrum mellem sygedagpenge og arbejdsløshedsdagpenge. En sårbarhed der gør at de ikke komme tættere på arbejdsmarkedet - men længere fra.
lovgivning om sygedagpenge og arbejdsløshedsdagpenge bør koordineres så borgere ikke efterlades i et tomrum

(Hadsten, 2017-11-06)

#578

Jeg er tilhænger af et mere retfærdigt felfærdsamfund ifht til de socialt udsatte.

(9000 Aalborg, 2017-11-06)

#579

Vi skal sætte det enkelte menneske i centrum. Vi skal have frihed til at vælge og tage ansvar for os selv - men samtidig også tage hånd om de svage i samfundet.
Roman Smigielski, Holeby
Det Konservative Folkeparti
Lolland

(Holeby, 2017-11-06)

#580

Det er urimelige forhold!

(Nakskov, 2017-11-06)

#583

Jeg skriver under fordi der er et hul i lovgivningen som gør at borgere der er på vej på arbejdsmarkedet igen efter lang tids sygdom bliver kastet ud et økonomisk tomrum og social deroute, i stedet for aktivt at hjælpe dem tilbage på arbejdsmarkedet.

(Øster Ulslev, 2017-11-07)

#584

Alle med begrænset arbejdsevne skal have et rimeligt forsørgelsesgrung under ressourceafklaring

(Dragør, 2017-11-07)

#587

Jeg har netop oplevet dette gennem 10 år i Jobcenter regi - både som ansat og som arbejdsgiver. Dette skal vi have ændret!

(6800 Varde, 2017-11-07)

#592

Jeg er politisk engageret omkring området som formand for beskæftigelsesområdet i Tårnby Kommune og er foruroliget over lovens konsekvenser

(Kastrup, 2017-11-07)

#594

Jeg enig i påstanden, og har selv gennem flere bekendte syge/svage oplevet lignede

(Dragør, 2017-11-08)

#595

Det er dybt uretfærdigt

(2791 dragør, 2017-11-08)

#599

Det er helt og aldeles grotesk, at borgere kan falde mellem to stole på den måde. I det ene system er man for rask og i det andet er man for syg. Det der er sygt her - er systemet.

(Tjæreborg, 2017-11-08)

#600

Det er på tide vi får gjort op med disse rigide og 100% tåbelige regler.

(Esbjerg, 2017-11-08)