ūüéĄūüéĄ Send Pyrus Alletiders Julemand!!!ūüéĄūüéĄ

Tv2 har i år valgt at sende Pyrus alletiders julemand , dette kom de ud med i Juni 2022.

Fredag d. 25¬† November 2022 kommer tv2 ud med en meddelse om at man v√¶lger at tage pyrus alletiders julemand af som julekalender i √•r. Dette sker 1 uge f√łr 1 december 2022.¬†¬†

Tv2 begrundelse er simpelthen at de f√łler den er for st√łdende og for kr√¶nkende overfor de sorte hudfarvede mennesker. De henviser til to specielle scener den ene er i sangen " giv mig slik " som pyrus synger da han opdager at julemanden " Bertramsen " har h√¶ngt en julesok op fyldt med slik. Her mener tv2 at det da man har kl√¶dt b√łrn ud som fl√łdeboller og malet dem sorte i hovedet er st√łdende overfor sorte mennesker at man mener det er " Black faceing " den anden scene er hvor Gyldengr√łd l√¶ser historien " Den store Bastian " den store bastian mener tv2 er mobning og racisme overfor¬† b√łrne mobning og de sorte mennesker.¬† Historien Den store Bastian Handler om mobning af en dreng fordi hans hud er sort, her advare Bastian de drenge der mobber den sorte dreng og beder dem stoppe ellers f√•r¬†det konsekvenser og ris til egen r√łv.¬†

pyrus allertiders julemand er p√• ingen m√•de st√łdende eller kr√¶nkende,¬† den er l√¶rig og den fort√¶ller omkring hvordan man er kommet frem til hvad er en julemand som vi kender ham i dag.¬†

Men det er tydeligvis ikke noget tv2 kan forstå , de mener og holder fast i deres holdning omkring disse scener.

Men det er √•benbart forbudt at kl√¶de sig ud som en fl√łdebolle , en fl√łdebolle som er en spiselige l√¶kker sag som indeholder s√łdme og k√¶rlighed og m√łrk chokolade derfor de m√łrke ansigter i julekalenderen , de m√łrke ansigter hentyder til det er chokolade de er smurt med og ikke "blackfaceing "¬†

Jeg syntes derfor vi skal st√• sammen og f√• indsamlet s√• mange underskrifter vi kan, s√• vi kan f√• vores alle sammen elskede pyrus tilbage og ikke nedg√łre pyrus mere, pyrus er en kultur der har levet i 28 √•r uden denne form for st√łdende aktivitet fra TV2 .¬†

Mener du det samme, og har du noget ekstra at tilf√łje s√• skriv under og skriv en kommentar.¬†

jeg sender alle underskrifter , kommentar til vores Statsminister Mette Frederiksen , TV2 , kultur ministeriet , aftenshowet , go aften live , ekstra Bladet , BT og se&h√łr .¬†

dette skal ud til så mange som muligt så vi kan få pyrus tilbage.

Befri pyrus , bevar pyrus

Bevar vores kultur

Bevar vores frihed og ytring

Fl√łdebolle er = fl√łdeskum , sukker , chokolade og vaffel.¬†

inbound1080720404713781697.jpg

Jeg giver med min underskrift Pyrusfan94 tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.