østergaardsgrunden

Støt op om en naturpark i Hjortshøj!

Vi er en gruppe mennesker i Hjortshøj, som sætter stor pris på det smukke område ved Østergårdsgrunden.

Vi ønsker at bevare det som et samlingspunkt i byen til glæde for alle beboere og med mulighed for en offentlig naturlegeplads. Et grønt åndehul.

Det er et stort ønske for os at bevare naturen på stedet, især på grund af de gamle flotte træer, som blodbøgen, valnøddetræerne og kastanietræerne. Det er et unikt område midt i byen, som i generationer har været en del af Hjortshøjs sjæl. Derfor arbejder vi på at bevare området, som en del af byparken.

Området er ejet af kommunen og der er fra Teknisk forvaltning vist interesse for nybyggeri på stedet. Vi har startet et samarbejde med Landsbyforum om at bevare området som en del af Byparken, og her er der også interesse for at bevare områdets natur.

Derfor håber vi, at du vil skrive under og bakke op om naturparken!

På vegne af Østergårdsgruppen,

Elise Markersen

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.