Nyt fritløbsområde til hunde i Ørestad Syd

Da Ørestad er en ny by som især henvender sig til familier og naturelskere, så er der naturligt også en del hundeejere i området. Derfor er vi mange som synes at det er ærgeligt at der ikke er noget fritløbsområde for vores mange hunde i Ørestad Syd.

Ørestad har pt. 2 fritløbsområder for hunde - ét i Ørestad Nord og ét i byparken i Ørestad City. Derfor ville det være helt naturligt at oprette et indhegnet område i Ørestad Syd også. Hvis man f.eks. bor syd for Royal Arena, så tager det nemt 30 minutter at gå til det nærmeste fritløbsområde i byparken, og så har hunden allerede gået en hel time frem og tilbage, uden overhovedet at have tilbragt tid med andre hunde i indhegningen.

Vi er selvfølgelig godt klar over at der stadig er meget byggeaktivitet i gang i Ørestad Syd, men dette burde ikke være en hindring (eller undskyldning) for ikke at oprette et fritløbsområde før bydelen står helt færdigt. Vi vil eventuelt acceptere et midlertidigt oprettet område hvis det er det eneste som kan lade sig gøre.

Hvis du er enig med ovenstående og bor i Ørestad, så hjælp os med at vise By & Havn og GFS Ørestad at vi er mange beboere om et ønske om et fritløbsområde til hunde i Ørestad Syd.

Jeg giver med min underskrift Hannibal Madsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.