Nu er det nok med at støtte krig!

kevin-schmid-DIq7Bs3ga2s-unsplash.jpg

Danskerne er ikke blevet spurgt, om vi vil støtte krigen i Ukraine.

I Tyskland ved de, at befolkningen er imod - hvorfor bliver der ikke lavet tilsvarende undersøgelser i Danmark!?!?

Når nu medierne fejler (forventeligt), så må vi jo selv gøre noget!!

Vi er ikke blevet spurgt, om vi vi synes, det er en god idé at blande os i en krig, der ikke vedkommer os - Ukraine ligger langt væk fra Europa, faktisk ligger Ukraine så langt væk, at det grænser op til Hviderusland og Rusland.

Ukraine er ikke med i NATO eller EU. Ukraine er flere gange blevet bedømt til at være det mest korrupte land i verden, senest af the Guardian i 2018, der også lavede et program om det, osv osv.

Det er gået fra, at Danmark skulle yde humanitær bistand til nu at være en aktiv spiller på krigspladsen i og med, at vi har foræret bl.a næsten al vores materiel væk - for rigtig mange milliarder!

Hvis Danmark bliver et mål - hvilket vi legitimt er nu, takket være politikernes beslutninger - hvem skal så stilles til ansvar!? Er Danmarks sikkerhed mindre værd end Ukraine's?

Hvis man kender sin historie - så ved man, at Ukraine siden minimum 2014 har bombet borgernes i Donbas, Krim mv, skudt dem, voldtaget dem og generelt behandlet den russisk talende befolkning som undermennesker med færre rettigheder end de ukrainske - og dette er ikke i orden! Befolkningen i de berørte områder har følt sig befriet fra Ukraines jerngreb, nu hvor Rusland gik ind og annekterede områderne. Dette siger befolkningen selv - og det er der utallige beviser, videoer, vidnesbyrd osv på!

I øvrigt holdt Ukraine ikke sit løfte, og har brudt begge Minsk aftaler!

Og så er der NATO, det bevidst har brudt aftalen med Rusland om, at de ikke ville rykke tættere på med flere medlemslande - men NATO udvidede alligevel. Prøv at forestil jer, hvis dette var på Cuba, og Rusland satte langtrækkende missiler op der!? Var det blevet accepteret!? Ville USA ikke have reageret så!? Og ville de have reageret lige så pænt som Rusland har i årevis???

Når man prikker bjørnen tilstrækkeligt meget i tilstrækkeligt lang nok tid, så må man regne med, at bjørnen reagerer.

Dette er ikke et spørgsmål om humanitær hjælp, og om vi skal hjælpe - dette er udelukkende et spørgsmål om, at nu er det nok med at støtte krigen!

Zelensky har fået så mange milliarder efterhånden - hvor er alle de penge blevet af?? Hvor er al materiellet blevet af???

Hvad med de mange politikere i Ukraine, der lige er blevet afsløret i massiv korruption - hvordan kan vi overhovedet være sikre på, at alle vores surttjente skattekroner kommer de rigtige steder hen???

Stop nu!

Nu er det nok med at støtte en krig, der potentielt kan ende med, at hele Europa og USA går bankerot, både økonomisk og politisk!

PS. Husk at tjekke din spam folder, da denne underskrift skal bekræftes.

PPS. Man er ikke putinist, fordi man ikke vil mere krig!

Jeg giver med min underskrift M Nielsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.