Nej til Vennerslund Energipark

Vennerslund Energi- og Naturpark ApS planlægger at opføre 6 kæmpevindmøller med en højde på 150 meter samt et solcelleanlæg på 52 ha i et naturskønt område på Nordfalster.

Områdets enestående natur- og kulturarv bliver domineret af kæmpevindmøllerne, og naboerne vil blive plaget af støj og får forringet deres ejendommes værdi. For cyklister og vandrere på Sundruten og for de mange sejlere på Guldborgsund vil dette industrianlæg ødelægge oplevelsen af det rolige, vidtstrakte herregårdslandskab, som er noget helt særligt for vores område.

Virkeligheden har overhalet projektet, da de nye energiøer, som er en del af regeringens klimaplan, vil kunne levere strøm svarende til hele Danmarks forbrug indtil flere gange.

Sig derfor NEJ til Guldborgsund Kommunes FORSLAG TIL LOKALPLAN 197, VENNERSLUND ENERGIPARK og KOMMUNEPLANTILLÆG NR. 3.

NB. Vi samler også fysiske underskrifter i området. Hvis du har skrevet under fysisk, skal du IKKE skrive under her.

Alle underskrifter vil blive afleveret til Guldborgsund Kommune ved høringsfristens afslutning 26. august.

Find vores hjemmeside her: Bevar roen

Følg os på Facebook: Stop kæmpevindmøller ved Vennerslund

IMG_2049_1.JPG

Merethe Kepp, Bevar Roen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive giver jeg Merethe Kepp, Bevar Roen tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.