Nej til strammere asyl- og flygtningepolitik

Danmark har tilsidesat alle medmenneskelige værdier i en politisk kappestrid om at være mest imod flygtninge. Siden blå blok kom til regeringsmagten har der været skrækeksempler på, hvor dybt vi er sunket i behandlingen af verdens mest udsatte mennesker.

Sommerens ubestridt største fejlskud var en annoncekampagne, der skal skræmme mennesker i stor nød fra at komme til Danmark. Kampagnen skulle dæmme op for en flygtningebølge, der ifølge regeringen er ude af kontrol, bl.a. fordi Danmark på grund af attraktive vilkår opfattes som en magnet for verdens flygtninge.

De statistiske kendsgerninger viser dog, at Danmark ligger nr. 46 på FN’s globale rangliste over de lande, der modtager flest flygtninge i forhold til indbyggertallet. Ift. økonomisk velstand ligger vi placeret som nr. 86.

Et andet eksempel er regeringens forslag til en lavere integrationsydelse, der bl.a. skal gøre det mindre attraktivt for mennesker på flugt at søge asyl i Danmark. Et forslag, der strider imod FN's verdenserklæring om menneskerettigheder, og som ifølge Amnesty International og Røde Kors er med til at skabe fattigdom og eksklusion frem for integration.

Det er både naivt og uansvarligt i en tid med 60 mio. flygtninge, hvor flere tusinde mennesker drukner i Middelhavet eller på anden vis omkommer på deres desperate flugtveje.

Danmark bør beskytte mennesker på flugt og bidrage til at løse verdens flygtningekrise.

SKRIV UNDER OG SIG NEJ TIL EN STRAMMERE ASYL- OG FLYGTNINGEPOLITIK.

Tak fordi du er med til at skrive under og viser, at du ønsker en anstændig flygtningepolitik og et globalt ansvarligt Danmark.

Underskrifterne vi blive afleveret som en del af en samlet mobilisering på Folketingets åbningsdag.

Deltag i Velkomstkomiteens "Folkevandring for en ordentlig behandling af flygtninge" tirsdag d. 6. oktober 2015: https://www.facebook.com/events/822463281204004/

Anbefalet af:

Kilder: