Nej til solcellepark ved Thorsminde

Der foreligger et projekt med solcelleparker på et samlet areal svarende til 96 hektar af området sydvest for Låsby som Økonomiudvalget til august skal tage stilling til efter projektmagerne har været i foretræde.

Beboerne/ejerne af de berørte ejendomme er orienteret om projektet ved at læse på Skanderborg kommunes hjemmeside.

Det er et projekt, der får, såfremt økonomiudvalget vælger at arbejde videre med planen store konsekvenser for området og beboerne, da det svarer til 10 % af det samlede areal af området Skovrsod, Lysmosen og Lergraven under postnummer Låsby. Det er et område, der i dag lever med en motorvej, 7 vindmøller, netop vedtaget jernbaneforbindelse, samt der ligger en ansøgning på yderligere 3 vindmøller, så hvor meget mere skal området belastes?

Så kære medborgere i Skanderborg Kommune, støt op om projekt "Nej til solceller ved Thorsminde" så vores landskabelige værdier, vores ejendomsværdier samt vores dyreliv bliver bevaret.
Skanderborg Kommune har ikke forholdt sig til hvordan energimålene for 2030 opnås, så frygten for
os i det berørte område er, at projektmagerne får
bearbejdet kommunen, der vil begejstres over udsigten til at kunne opfylde energimålene for 2030
uden omtanke for hvor, hvem og hvorfor?
Så næste gang kan det blive dig, der får en solcellepark i
skel, vil du det? Vi vil ikke!!

NejtilsolcellervedThorsminde    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift NejtilsolcellervedThorsminde tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke dit telefonnummer offentligt online.