Nej til oplyst boldbane ved Strandvejsskolen

Kære Nabo i Strandvejsgården,

I forbindelse med byggeriet på Østre Gasværksgrunden er det foreslået, at man dropper at lave en 5-mands boldbane til B93 på taget af det nye parkeringshus og i stedet laver en 7-mands boldbane på Strandvejsskolens eksisterende boldbane. Som det ser ud, er der tale om banen lige bag Strandvejsgården. Hvis det bliver gennemført, vil det betyde, at denne boldbane vil blive indhegnet, oplyst og belagt med kunstgræs.

Generne vil være betydelige for os. Claus David J., der bor i ejendommen, har professionel erfaring med den slags baner. Han har beskrevet det som følger på vores FB-side:

"Dette vil medføre lysforurening som vil være til enorm gene for de beboere, der bor med vinduer ud til banen. Markant lydforurening fra morgen til sen aften for alle foreningens beboere fra først skoleelever og siden trænings- og kampaktiviteter for børn og voksne. Derudover belægges banerne med gummigranulat, der jævnligt gen-opfyldes (flere tons årligt), idet det bliver båret væk fra banerne af spillere, vind og vejr."

Derfor indsamler vi nu underskrifter fra ejendommens beboere, som vi vil give videre til Københavns Kommune og B93.

Det er vigtigt, at du skriver under inden d. 11. januar, da der er deadline for bemærkninger d. 13. januar. (Alle emailadresser vil kun anvendt til dette formål og derefter slettet)

Ved at skrive under her, viser du din modstand mod:

1. I den nuværende lokalplanbestemmelse er det et krav, at der etableres en boldbane på taget af parkeringshuset. Der kan etableres en 5-mands fodboldbane på taget af parkeringshuset, og der er bl.a. i B93 et stort ønske om en ny 7-mands bane.
    Kultur- og Fritidsforvaltningen har derfor undersøgt alternative muligheder for at etablere en 7-mands bane i nærområdet. En eksisterende boldbane ved Strandvejsskolen kan opgraderes til den ønskede størrelse. Banen tænkes samtidig udført som en indhegnet og oplyst kunstgræsbane.

Derfor foreslås lokalplanens bestemmelse § 6, stk. 5, punkt b) ændret, så det ikke er et krav, at der etableres en boldbane, men at der fortsat gives mulighed for at udnytte taget til ophold for områdets beboere, eller at taget, i lighed med øvrige uudnyttede tage, udføres som et grønt tag med græs sedummos eller lignende."

(Citat fra brev fra Københavns Kommune, angående Supplerende Høring - Lokalplanforslag Østre Gasværk Kvarteret. Sagsnr. 2016-0435446Dokumentnr. 2016-0435446-6)

Irene Greve, Østerbrogade 214, 4tv    Kontakt forfatteren af dette andragende