Nej til nedlæggelse af flexturene i Vordingborg Kommune

FTEGN.jpeg

Flexture er kollektiv transport for dem som ikke bor tæt på en buslinje.
Ordningen bliver desværre nedlagt i Vordingborg Kommune d. 31. august 2023.

Det vil betyde at mange skal finde andre måder at komme til busstoppesteder mange kilometer fra deres hjem, med mindre de er visiterede til handicaptransport.

Vores omkringliggende kommuner bevarer flextursordningen, for de forstår hvor vigtig den er for mange som er gangbesværede, ikke tør cykle på mørke veje uden cykelstier om aftenen, eller bare ikke synes de skal gå op til 15 km for at komme med en bus. Så Næstved, Lolland, Faxe og Guldborgsund kommuner nedlægger ikke flexture.

Det er ikke kun de som bliver direkte påvirkede som kan have en mening om dette. Jeg synes det er vigtigt for alle, at alle borgere kan komme rundt i denne store kommune.

Undertegnede er imod nedlæggelsen af flexture, og ønsker en tilsvarende løsning oprettet hurtigst muligt.

Med venlig hilsen,

Morten Pihl, Stege
Morten Pihl er lokalpolitiker, bor i Stege, har bil, og er ikke selv bruger af flexture. I kommunalbestyrelsen stemte jeg mod nedlæggelsen.

Anne Lisbeth, Liselund
Anne Lisbeth bor ved Liselund, brugte flexture til at komme på indkøb og andet. Hun skal nu gå eller cykle 4 km. til et busstoppested, på mørke veje.

Illustration: Karsten Hansen

Jeg giver med min underskrift Morten Pihl tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.