NEJ TIL MOTORVEJ SYD OM LADING SØ/ BORUM ESHØJS NATUR

FÆLLES NATUR/KULTURARV: Udlægges til Motorvej, på trods af anbefalinger i VVW report. Faktuel historie og gamle sagn, er knyttet til dette landskab. bevar den storslåede fælles natur, med den vide uforstyrede udsigt fra Borum Eshøjs, mere end 4000 år gamle grav høje, bevar dette sted til dem, der kommer efter os. Her er gjort de betydeligste fund fra bronze alderen, i Danmark, "udstilles på Mosgaards ny åbnede muserum",. Bevar dette fredfyldte og betagende skue ud over det åbne landskab..

Borum Eshøj og Lading sø, er begge,  TOTALT FREDET.

Alternativ linie forfindes og anbefales. Alle faktor  undersøgt af eksperter, for 25.000.000. kr i VVM report siger, NEJ til Motorvej Syd om Lading sø/Borum Eshøj. Begrundelse for Transportudvalgets, dybt bekymrende beslutning " vi har fortaget en politisk afvejelse " ingen nærmer uddybelse, men hvad er det som Transportudvalget har syntes, er så tungt vejende argumenter, der kan gå imod enhver anbefaling og alverdens fornuft, Vil du lytte og lade fornuft og hjertet tale, til fordel for, vores Børn og børnebørn`s, børn.

Kulturarv en værdifuld ressource for kommunernes udvikling

Borum Eshøj og Lading sø. En natur perle, som det hovedsageligt, er i komunernes regi at varetage og bevarer.

Komuner der burde havde en stor interesse og en forpligttigelse i at bevarer vores og fremtidige generationers, fælles natur og kulturarv.

AArhus komune, Faverskov komune, Skanderborg komune

FACEBOOK gruppe.
https://www.facebook.com/groups/265681013453985/ Foto

FOTO.

YOU TUPE.

Udfyld formularen herunder for at underskrive denne anmodning oprettet af Lars Erik Holmskjold Underskriftindsamlingens forfatter vil se alle oplysningerne du angiver i denne formular.