Nej til 42 meter høj telefonmast i Sønderby på Femø

Lollands Kommune har meddelt, at de har modtaget en ansøgning om landzonetilladelse til opførsel af en 42 meter høj gittermast til antenner for mobil telefoni midt i Sønderby på Femø.

Det er vores vurdering at en sådan mast på en sådan placering i væsentlig grad ville skæmme Femøs unikke landskab. Det vil i særlig grad gå ud over naboerne i Sønderby, men en mast af den højde vil kunne ses fra det meste af øen. For en ø som er kendt for sin særlige skønhed, er det et voldsomt indgreb i lokalidentiteten.

Absurditeten ved mastens opførsel understreges af det forhold at Femø er et sted mange rejser til for at blive fri af kommunikationssamfundets stress og jag.

Vi ønsker at værne om det særlige vi har her på Femø og beder derfor kommunen om at finde en anden løsning der ikke vil gå ud over Femøs udseende og femøboernes trivsel.

Rasmus Theis Mathiesen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Rasmus Theis Mathiesen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.