Nej til lokalplan nr. 1147/ Parkeringshus foran Filmbyen 11 og 23.

Vi beder dig skrive under og støtte vores modstand imod et 3 etagers parkeringshus etableret foran Filmbyen 11.

Parkeringshuset skal opføres ifb. med bebyggelse på Mindet 6, hvor et højhus opføres, som skal være intet mindre end 146 meter højt. Vi anerkender, at hvis man bygger på Mindet 6, vil der været et parkeringsbehov, men vi mener ikke, at det kan forsvares at bygge parkeringspladser højere end  maximum 1 etage.

Dette skyldes flere årsager:

1. Man vil med et sådan byggeri pakke lejere af Filmbyen 11 og 23 helt ind. Nogle af disse lejere har uopsigelige lejeaftaler på 10 år indgået med Filmbyen. Det er ganske enkelt ikke rimeligt at fange folk på en sådan måde.

2. Man har investeret i et nyt digitalt kunstværk på Filmbyen 11’s facade til 25 millioner kr. - som man ikke vil kunne se fra vejen. Det synes vi ganske enkelt vil være en skam. Ligeledes har man på Filmbyen 11 planagt offenlig tagtaresse med udsigt til havn og kunst.

3. Vi mener ikke, at et parkeringshus lever op til Aarhus Kommunes ambition om at skabe et kreativt miljø i Filmbyen.  I dag har man udsigten ud til vandet og havnen - denne udsigt vil med et parkeringshus være forbeholdt bilerne og ikke de mange kreative og studerende, hvis hverdag er i Filmbyen.

Vi opfordrer derfor byrådet til at stemme nej til Lokalplan nr. 1147 , som det er i dag og opfordrer bygherre til at gentænke projektet. Såfremt man ikke kan få opfyldt sit parkeringsbehov med ovenstående ramme, foreslår vi, at man genovervejer hele projektets størrelse.

Jeg giver med min underskrift Jesper Kjeldsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.