Nej tak til den nye uniform (spejdertrøje) uden mærker!

De grønne pigespejderes formand har på Nyborg Strand lederkurset netop lanceret en ny uniform, som bliver en spejdertrøje, hvor der ikke må komme mærker på. Man skal dog stadig kunne tage mærker. Det er her det store problem kommer ind, for hvad er ideen med at tage mærker hvis ikke de må komme på uniformen? Der er mange piger, som ser op til deres ledere og ældre spejdere i gruppen, for de vil også gerne have mærker, og derved motivere man dem til at fortsætte med at være spejder. Mærkerne er en slags identitet for pigerne. Det viser andre spejdere, som man ikke kender, hvad man egentlig kan, og så er det anledningen til mange snakke.

Jeg frygter vi kommer til at miste mange piger, ved ikke at kunne sætte vores mærker på uniformen, for man kan jo bare melde sig ind i et andet korps eller finde andre aktvíviter der er spændende at gå til.

Jeg tænker dog, at den nye spejdertrøje er pæn og vil være praktisk til at have på som spejdertrøje eller til brug under uniformen i vintermånederne.

Hvis du lige som jeg er utilfreds med, at vi skal have en ny uniform (spejdertrøje) hvor der IKKE må komme mærker på, så skriv under her. Alle underskrifterne bliver givet til hovedbestyrelsen i starten af det nye år.

Ny_spejdertrøje3.JPG

Sarah Johansen Lundbak Parsaei - Leder hos De grøne pigespejdere på Christiansbjerg i Aarhus    Kontakt forfatteren af dette andragende