Midlertidig stop for opførsel af nye kæmpe møller, til ny lov kommer i 2020

Vi har brug for jeres hjælp til at råbe byrådene op i landets kommune, flere og flere har forstået hvor skadelig det er at blive nabo til kæmpe vindmøller.

Der er desværre mange kommuner der lige nu forsøger at få gennemtrumpet opførelsen, da de ved at der i 2020 kommer en ny lovgivning.

Folketinget arbejder i dette øjeblik på at ændre loven, så os der bor tæt på møllerne vil få en købsoption, så kan vi ikke hold ud at bo ved møllerne, skal vores huse købes til det de var værd før møllerne kom.

Men det får vi ingen glæde af, den lov kommer i 2020, og i Favrskov kommune skal dette vedtages, ja først var det i December, nu har de rykket det til Oktober. Så derfor har vi brug for jeres hjælp, så vi forhåbelig kan råbe byrådene op.

Dette er hvad der sker i Favrskov kommune:

De siger at motorvejen vil tage støjen, men det er kun de 3 af møllerne de vil placere ved siden af motorvejen, de andre 3 kommer til at ligge til den anden side af byen, så afhængig hvor vinden kommer fra, så har vi i bedstefald vindmøllestøjen eller i værste fald vindmøllestøjen og motorvejesstøj.

Som Erik Øster Særkjær (A) så fint står med en skilt på hans facebook der siger : STOP ULIGHEDEN, så håber vi at fornuften vil sejre, og det ikke bliver som han siger til byrådsmødet; ja så bliver trykket højere derude, men så bliver det laver andre steder i kommunen

Underskriv og del, så vi forhåbenlig får sat en stop for denne ulighed,

på forhånd tusinde tak

Jeg giver med min underskrift Heidi Kristensen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.