Lyskryds imellem Merløsevej og Sorøvej

så skete det igen igen... endnu en ulykke i krydset imellem Merløsevej og Sorøvej. Til morgen d. 5 februar 2020 skete det igen og vejen var spæret af i flere timer pga. en ulykke. Det er anden ulykke i det kryds, på bare en måned. Og det er jo ikke første gang desværre, det kryds har altid været et stort problem med flere ulykker årligt. Skal der virkelig lig på bordet før, kommunen vil lave det lyskryds? Nej, det syntes vi ikke.

Derfor skal vi stå sammen for, at få kommunen til at bevilge et lyskryds, som vil gør vejen mere sikker at krydse for både cykelister, fodgænger og biler.

I myldretiden er der meget kø fra Merløse og tros drejebane kan det være svært, at orientere sig om, hvornår der endeligt er frit til at køre. Sorøvejen er tæt med både biler andet tungt trafik. Og chancen for at der kommer endnu en ulykke i det kryds er stor.

Med din underskrift og forhåbenligt mange andre, håber vi på at kommunen vågner op og et lydskryds kan blive en realitet.

Jeg giver med min underskrift Jette Aadaski tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.