Albæk og omegn - linjeføringsforslag 4B+

Denne underskrift indsamling omhandler 2+1 vej projekt fra Herning til Ringkøbing, og mere specifik del 4B.
Læs alle detaljerne på dette Link til projektet hos vejdirektoratet

4B+v3.pngZoom ind for at se detaljerne

Bevarelse af Albæk lokalsamfund
Som en gruppe borgere i Albæk lokalsamfund vil vi tilslutte os vejdirektoratets forslag om linjeføring 4B, da dette bl.a. vil bevare alle husene i Albæk, som ellers står til at blive jævnet med jorden af 4A linjeføringen.

Shunt til motortrafikvej

Der er én lille detalje som 4B linjeføringen ikke løser i dens nuværende form, men som er meget væsentlig for trafiksikkerheden og trafikafviklingen ved tilslutningen til motortrakfikvejen. Allerede idag er der i myldretiden køer på mere end 1 km fra Albæk til rundkørselen ved tilslutningen til motortrafikvejen syd om Snejbjerg. Derfor foreslår vi at Albækvej forsat forbindes direkte ind i rundkørselen, og den nye 2+1 vej bliver ledt direkte ind på motortrafikvejen. Det vil aflaste rundkørslen meget, og reducere riskoen for hamonika sammenstød op til rundkørselen. Dette vil også give et meget bedre flow af trafikken, og mindre co2 aftryk, fra Ringkøbing syd om Snejbjerg. Transporten af vindmølle dele og andet tung trafik, vil blive væsentlig nemmere. Uden denne tilføjelse, vil det været meget problematisk at komme fra Albækvej ud på den nye 2+1 vej lige inden rundkørslen.

Bevare bustransport mellem Haunstrup, Snejbjerg og opland
Idag kører der en skolebus og samler skolebørn om langs hele Albækvej fra Snejbjerg og til på den anden side af Haunstrup. Med en 4B linjeføring vil dette blive bevaret, ligesom bussen mellem Herning og Ringkøbing stadig vil kunne stoppe og samle passager op langs ruten.

Bevarelse af trakfik mellem Vildbjerg og motortrafikvej via Solskovvej
Idag er der mange borgere fra Vildbjerg og Timring der benytter Solskovvej, når de skal sydpå eller øst på. Med linjeføring 4B vil dette stadig være en mulighed, og det vil også være væsentlig nemmere at komme ud på Albækvej fra Solskovvej, da der stortset ikke vil være nogen trafik fra Haunstrup siden.

4B+ linjeførings fordele
· Det vil bevare Albæk
· Bedre trafik flow
· Færre menneskelige omkostninger
· Undgå ekspropriation
· Vindmølle transport udenom rundkørsel
· Mulighed for skolebus transport bevares
· Mulighed for offentlig bus bevares
· Bevare trafik fra Vildbjerg og omegn
· Børnefamilie venlig område
· Undgå lange grusveje
· Rolig og sikker vej, Albæk – Haunstrup
· Fremtidssikret forbindelse til motortrafikvej

P.S. Husk at trykke bekræft på den email der er sendt til dig fra skrivunder.net, for at vi er sikre på at det er din emailaddresse, og for at underskirften bliver talt med.

Jeg giver med min underskrift Sven-Erik Bak tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.