Lås den gyldne svingdør

Hvorfor er det så nemt for politikere at skifte borgen ud med stillinger i toppen af erhvervslivet eller store lobbyorganisationer?

I Danmark har vi endnu ikke en karensperiode, som sikrer, at ministre og topembedsmænd ikke tager turen gennem den gyldne svingdør, hvor de den ene dag er lovgivere, mens de dagen efter kan sidde på den anden side af forhandlingsbordet. Mistanken om, at politikere skifter over i erhvervslivet på baggrund af deres egne interesser, er et demokratisk problem. Derfor mener vi, at en karensperiode bør indføres for at sikre tilliden til politikere og embedsmænd, således at de ikke udnytter deres magtfulde positioner til fordelagtige stillinger i erhvervslivet. En karensperiode for topembedsmænd og ministre vil skabe mere gennemsigtighed i dansk politik og styrke tilliden til det politiske system samt sikre, at vores politikere og topembedsmænd varetager folkets interesser fremfor sine egne.

Instagram: https://www.instagram.com/laasdengyldnesvingdoer/

Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100092289613583

Email: laasdengyldnesvingdoer@gmail.com

Lås den gyldne svingdør    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Lås den gyldne svingdør tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.