Lad os sammen få sænket farten på Karlslunde Mosevej

Karlslunde Mosevej er en af Karlslundes mest befærdede veje, hvor folk kører ALT for hurtigt uden hensyn til andre mennesker, der går, cykler eller bor ved vejen. Det er ikke nyt, at folk er bekymrede for, at der bliver kørt så hurtigt på vejen. I mange år har kommunen ikke foretaget sig noget yderligere, på trods af flere ulykker ved hellerne og påkørsler af eksempelvis hegn grundet den høje fart. Men nu må det være nok!

I morgen og eftermiddagstimerne er der høj aktivitet af biler, gående og cykler på Karlslunde Mosevej, der skal til og fra skole, institutioner og arbejde. Der er dertil et stort brug af boldbanerne og spejderhytten, ved Karlslunde Mose, til glæde og gavn for børn og voksne. Farten og hensynsløsheden er blevet værre gennem de sidste år.

Hastigheden til og fra den hastighedsnedsættende trafik-”sluse” (ved Karlslunde Mosevej/Sønderholmsvej/Engparken) udgør en høj risiko, da ”slusen” har en modsat effekt. Dertil er vejen fra ”slusen” til Skelvej en 50 km zone. Men efter Skelvej bliver den 60 km zone. Til trods for dette, er farten kun blevet højere, og der opstår derfor mange farlige situationer. Derudover er de manglende cykelstier også en fare, da der både bliver cyklet, gået og løbet på fortovet.

Vi ønsker derfor med denne underskriftindsamling at øge Greve Kommunes fokus på vejen. Området er kategoriseret som skolevej i relation til Strandskolen, hvorfor der skal passes bedre på børnene på vejen.

Nogle af følgende tiltag kunne med fordel laves: 2-minus-1 vej, forhøjet cykelsti, bump-anlæg ved ”slusen” og krydset ved Skelvej/Karlslunde Mosevej i stil med dem, der er på Karlslunde Parkvej. Alt sammen for at sænke farten og passe bedre på børn og voksne, der færdes omkring vejen. Der skal gøres noget snarest, før nogen kommer til skade.

Hjælp os ved at skrive under, og forhåbentlig komme et skridt tættere mod en mere trafiksikker vej for alle!

Natasha og Martin

Natasha Sidenius og Martin Berthelin    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Natasha Sidenius og Martin Berthelin tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.