Katte er nyttedyr, det skal være lovligt at de må færdes frit

katte er hverken som hunde, heste, grise, eller får og det har de aldrig været. Katte trives ikke i fangenskab og det er umuligt at hegne haver ind så katten ikke kan slippe ud. Katte er nyttedyr der fanger rotter og mus. I Danmark lyder lovgivningen sådan at katten kun må færdes på kattens ejers grund. Dette har flere steder i landet resulteret i andre personer som kender til denne lovgivning, tror at de på lovlig vis kan fjerne katten hvis det ikke lige passer dem at have en fremmed kat i haven. Mange famillier har mistet deres højt elskede katte på dette grundlag.

katte har altid løbet frit, derfor er det helt fjollet at katte skal høre med under denne lovgivning. Det har aldrig været sådan at man har kunne holde katten i haven, med mindre katten er indekat. At holde indekat er kun synd for katten, da katten har brug for plads, og brug for at jage (til vores fordel) osv. Ellers bliver katten i de fleste tilfælde skør eller deprimeret.

hvis du sidder der ude med den mening at lovgivningen er fjollet, og at den gør mere skade end gavn. Så skriv endelig under, vi er mange der ønsker at vores katte lovligt kan færdes frit, så de kan leve et lykkeligt lliv, og så de bl.a kan fange dine mus og rotter.

på forhånd

tusinde tusinde tak

Ved at underskrive giver jeg Nardie Marsh tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.