Indfør tilskud til pasning af egne børn i Herlev Kommune

Herlev Kommune bør benytte mulighederne i Dagtilbudslovens § 86 som giver kommunalbestyrelsen mulighed for, at give forældre med børn i alderen 24 uger og indtil barnets skolestart mulighed for, at vælge økonomisk tilskud til pasning af egne børn i stedet for en plads i et dagtilbud.

Tilskuddets størrelse og perioden bestemmes lokalpolitisk, men kan være op til omkring 8.500 kr./barn/mdr.  Det er muligt at differentiere i beløbstørrelser i forskellige perioder. På den måde kan man beslutte, at man kun fx. kun yder tilskud til børn i alderen 24 uger til 2 år, eller i alderen 3-5 år. Det bestemmes lokalt.

Økonomi: I teorien er det ikke en økonomisk omkostning for kommunen, da det tilskud som udbetales alternativt ville være havnet i en offentlige ller privat instidution i stedet.
Begræsninger: Man må ikke modtage anden offenlig støtte eller lønindtægt samtidig med tilskuddet. Man kan minimum modtage dette tilskud i 8 uger og maksimalt i 52 uger. Man skal have været EU/EØS borger i minumum 7 ud af de seneste 8 år. Man skal kunne tilstrækkelig dansk.

Ved at underskrive giver jeg Carl Andersen tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.