Genindfør beboernes ret til at modtage besøg i egen bolig på landets plejecentre.

11.juni : Landets plejehjem er så lukkede, at de ældre reelt er frihedsberøvede i omkring halvdelen af kommunerne. De ældre der ikke ved egen kraft kan forlade centret, kan ikke have noget der ligner normal kontakt med ægtefæller, børn og nære familiemedlemmer. Beboerne må ingen steder modtage besøg i egen  bolig.

I 3 måneder har beboerne på landets plejehjem ikke måttet modtage besøg i egen bolig.

Som udgangspunkt blev alle landets borgere underlagt restriktioner af selvbestemmelsesretten, de ældste mest indgribende.

Der var ingen værnemidler til rådighed, de blev prioriteret til landets hospitaler. Sådan er det ikke mere. Der er nu også langt større viden om smitteveje, smitte tryk, og det første mål med restriktionerne er nået.
Landet åbnes gradvist, og alle grupper kan nu i vid udstrækning leve næsten som før Corona.

MEN IKKE LANDETS PLEJEHJEMSBEBOERE

Det skal ændres nu.

Alle har ret til et værdigt liv, også når man bor på et plejecenter.

Ved at underskrive giver jeg Wiebke Zickert tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.