Imod ny folkeskolereform

Regeringen kom i december med et udspil til en ny folkeskolereform under titlen: "Gør en god skole bedre". Reformen går i grove træk ud på, at 0.-2. Klasse skal gå i skole til kl. 14 hver dag, 3.-6. Klasse skal gå i skole til kl. 15 hver dag, og 7.-9. Klasse skal gå i skole til kl. 15.30 hver dag. Udover det indføres der engelsk fra 1. Klasse, og der skal ydermere være aktivitetstimer hver dag på alle klassetrin. Alle disse ekstra timer skal financières af lærerne. Lærerne skal undervise mere. DLF's bekymring er at dette vil gå ud over lærernes forberedelse, og dermed kvaliteten af timerne. Masser af forskning peger også på, at det ikke er mængden af timer der giver et fagligt løft, men indholdet af timerne, men dette hænger ikke sammen med, at man vil skære i lærernes forberedelse. Hvis du imod den nye folkeskolereform, så skriv meget gerne under :-) Jeg afleverer underskrifterne til undervisningsministeren Christine Antorini på fredag, men jeg lader indsamlingen køre indtil lockouten af lærerne er afsluttet, så del, del, del :-) Hvis du vil vide mere om folkeskolereformen, kan man læse om den på www.uvm.dk Venlig hilsen Sarah