Giv os lov til at holde sidste skoledag i Lunden d. 26. Juni (skolernes sidste skoledag)

C91D7526-1484-457C-9F84-765BE7BBFC58.jpeg
Jeg har lavet denne undskriftindsamling, for at få dem der synes at sidste skoledag i Lunden, ikke bare skal aflyses men rykkes til d. 26. Juni. Det er dog ikke kun delen hvor vi er i Lunden, også karamel delen og efterfesten. Så det bliver en hel dags oplevelse.

Vi er flere der har skrevet til Jørgen Pedersen (SSP konsulenten) uden held. Jørgen skriver som svar fil min venindes besked:

"Jeg sender dig lige den officielle udmelding fra SSP Vi aflyser ikke sidste skoledag den 25/5, det er kun SSP-delen med de 1100 unge i Lunden.

Så hvis skolerne åbner op igen, og det bliver lovligt at holde fester med flere deltagere end 10, så kan der stadigvæk være udklædte elever og hygge på egen skole og en god fest med klassen/årgangen om aftenen. Ang. dit forslag om at flytte det til den 26/6, så er det ikke muligt med så kort varsel, at få booket Lunden, Band, Scenevogn, Ekstratoiletter mv.

Og jeg tror heller ikke det bliver den samme fest, hvis I skal trække i udklædningstøjet og komme 3 timer ned i Lunden, hvor  der sikkert ville være en masse regler med afspritning, afstand på 2 meter og andet trælst."

Det jeg har understreget i mit brev til Jørgen er:

Hej Jørgen.

Da jeg læste jeres udmelding omkring sidste skoledag, blev jeg helt tom for ord. Jeg er godt klar over, at man skal tage covid-19 virussen alvorligt, men den udmelding knuste mit hjerte.

Det er den fest, vi alle har gået og ventet på i flere år. Jeg har flere veninder, der har skrevet til dig angående at rykke sidste skoledag i Lunden til den 26. juni. Jeg forstår også udmærket godt, at det ikke kan lade sig gøre at få booket scenevogn og band, men hvis du spørger alle unge i Silkeborg, ville flertallet af dem sige at de er mega ligeglade omkring den scenevogn og det band. Vi har sound boxes og det virker ganske udemærket.

Så skrev du til min veninde, at du ikke tror det bliver det samme, hvis der kommer alle mulige regler om at man skal holde 2 meters afstand og at der skal sprittes af. Hvis vi får lov til at komme ned i Lunden d. 26. Juni så ved jeg at de fleste unge der kommer ned i Lunden ville adlyde de regler der er blevet sat, bare fordi at vi fik lov. Jeg håber virkelig at du/I vil tage det til overvejelse, for jeg taler på manges vegne når jeg siger, at det nok var den eneste grund til at blive i skolen, kun pga. sidste skoledag.

Hvis du er enig med mig, så skriv dit navn, klasse og skole.

(fx. Liv Peuss Andersen, 9.b Kornmod Realskole)

Tak fordi du gav dig tid til at læse dette!!

Jeg giver med min underskrift Liv Peuss Andersen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.