afskaf pension til folketingsmedlemmer

Quoted post


Gæst

#1

2012-06-12 15:18

Politikernes dobbeltmoral.

Svar

Brian. R

#75 Re: jeg fik en mail..

2013-03-04 11:26:54

#1: -

hej alle jeg fik denne mail, som jeg gerne vil vise jer:

Hej Henrik.

Her er en liste som jeg har lavet over hvordan man kunne få Danmark lidt i rigtig retning igen.

Jeg ville ønske at jeg havde helbredet til at kæmpe imod politikkerne, men jeg her været syg siden jeg blev påkørt tilbage i 2003 og været ægtefælleforsørget siden 2007.

Så p.g.a. reglen gensidig forsørgerpligt fra 1926, har vi idag en kæmpe gæld og min mand har mistet sit firma, da det ikke kunne bære at forsørge 5 mennesker.

Vi lever idag for kr. 3.000,- om måneden til mad, tøj, benzin , gaver til fødselsdage o.l., så jo vi ved hvad det vil sige at leve i almindelige Danmark. Jeg håber at politikkerne kommer ud af deres bobbel en dag og ser Danmark som det virkeligt er.
Det er nemt at lave regler når man ikke selv skal følge dem.

Liste:


1. Drop børnepension til politikker børn, det er jo ikke børnene der arbejder, så hvorfor skal befolkningen betale for politikkernes børn?

2. Drop landsindsamling til fordel for alle andre i verden og lav en til fordel for alle de danskere som p.g.a. diverse afgifter ikke længere kan betale simple ting som vand, el og gas. Jeg kender til flere familier som ikke har vand og derfor lever af regnvand som de koger. De bliver nødt til at spare på regnvandet så når deres børn skal i bad, bader man flere i det samme kar og vand. Sådan er det i virkelige Danmark.

3. Drop de dyre ministerbiler og gå over til f.eks. Kia Picanto el. Hyundai i10, det er små økonomiske biler, med 5-7 års fuld garanti og billig vægtafgift.

4. Når vi alle skal yde noget mere og betale det hvide ud af øjnene, så er det da skræmmende at vores egen statsministers mand har kæmpet med næb og klør for ikke at skulle betale skat i Danmark.

5. Stop med at betale børnepenge til polakker og andre som arbejder i Danmark, bare fordi de i Polen har børn, hvad har det med Danmark at gøre.

6. Sæt ministerlønningerne ned, da de slet ikke svare overens med hvad en minister laver. En som arbejder i hjemmeplejen eller en brolægger eller kassedame har et lige så hårdt job, deres er bare et fysisk hårdt job.

7. Drop 4 års dagpenge til ministre og kom ud af boblen og lev på de samme vilkår som alm. Danskere.

8. Drop livslang ministerpension allerede efter 1 år på posten, sådan er tingene ikke skruet sammen i virkelige Danmark.

9. Drop gensidig forsørgerpligt sådan at det kan betale sig at tage et job. Er du gift med en der er kronisk syg, vil det i Danmark ikke kunne betale sig at tage et arbejde og mange vil faktisk ikke have råd til at tage et arbejde da man så ikke vil kunne betale mad til sine børn. Lønnen skal være på mere end kr. 32.000,- pr. mdr. før skat, da udgifter til transport stiger når man arbejder.

10. Drop de skyhøje repræsentationsudgifter som langt de fleste ministre slæber i deres kølevand.
11. Drop censur på klager til ministre, det får ministrene til at fremstå som komplet uærlige.

12. Drop spindoktor nr. 2, hvis en minister ikke kan klare sig med 1 spindoktor, så er ministeren simpelthen ikke dygtig nok til ministerposten og bør gå af.

13. Beslut at vi i Danmark skal rette op på vores egen økonomi før vi skal redde alle andre og lad os i 3 år være længere nede på listen over ulandsbistand og brug så de penge på at fjerne nyindførte afgifter samt gensidig forsørgerpligt. Jeg er enig i at man skal give til ulandsbistand, men når Danmark skraber bunder og vi i Danmark behandler dårligt stillede værre end værst, så behøver man ikke ligger øverst på listen over ulandsbistand, så er der et klart behov for at politikkerne begynder at se på virkelige Danmark.

14. Stem om EU, og lyt til befolkningen, det er jo trods alt dem der har stemt jer ind.

15. Stop med at lave løftebrud og begynd at stå ved jeres ord eller gå af og overlad posten til en som er værdig.

16. Få kontrol over kommunerne igen. Der er et problem med kommunerne når en undersøgelse lavet over 13 jyske kommuner viser at 9 ud af 13 kommunen har en fejlprocent på 100 % i deres afgørelser i forskellige sager og nej, det er ikke tilfældigt, det er det der hedder kassetænkning på højt plan.

17. Fjern den regel om at man ikke kan være syg fordi man er under 40, for jeg er et levende bevis på at det kan man sagtens og jeg er uden skyld, da jeg blev påkørt bagfra af anden bilist som var uopmærksom og det har gjort at jeg de sidste 9 år ikke har været i stand til at forsørge mig selv og den pligt har derfor hængt på min mand som til sidste ikke kunne mere og i dag ikke har noget job men gæld det har vi millioner af da det er dyrt at være udstødt i Danmark. Vores liv vil aldrig blive godt igen, det har kommuner, regler og regeringer sørget for, men det skær i mit hjerte at det går ud over mine 3 børn, da vi kun er ca. kr. 3.000,- at leve for om mdr. til 5 mennesker.

Hilsen Sanne


Gæst

#165 Re:

2013-04-16 13:31:34

#1: -

Kæft hvor er der nogen der har ondt i røven... sørgerligt... Tror i skulle leve sammen med en der arbejder i folketinget, i stedet for at udtale jer om noget i ikke ved en dyt om! min far arbejder der tilfældigvis, og har ikke nogen FLOT løn. Han arbejder mellem 60 og 80 timer i ugen, og er konstant online 24 timer i døgnet, for journalister og hvad der ellers følger med. Denne underskriftindsamling er under AL kritik!


Gæst

#224 Re:

2013-05-02 11:51:29

#1: -

Kære alle der er oprigtig trætte af vores nuværende politikere, heldagsskolen, og i det hele taget pisseriet på folket. Tiden er kommet til vi (frustrede borgere der vil ha nye kræfter til) vil have IKKE voldelig AKTION. Ik demo, men aktion. Hvem er OPRIGTIGT MED. Skriv mig her, eller indbakke. Så viderstiller jeg til gruppe, som vil ha' aktion, og ikke er tilfreds med det der foregår nu... Håber i melder jer mangfoldigt på banen, men KUN hvis du VIRKELIG MENER DET. Ikke flere tomme ord og snak. AKTION ASAP OG JEG VIL PÅ DET KRAFTIGSTE POINTERER, AKTIONEN SKAL VÆRE IKKE voldelig!!!! Pt sparer vi med hinanden om hva' vi skal gøre... Og det er en ide at samle alle de små utilfredse grupper til een stor. Kærligts Pernille


Gæst

#228 freyval

2013-05-04 15:41:48

#1: -  

 

Irma

#297 Re:

2013-09-29 06:43:33

#1: -

Det er rigtig dumt at kaste med sten når man bor i et glashus..  Dette gælder også politikere. Den tanke er tilsyneladende ofte ikke eksisterende.

Det er nemt, umoralsk og omkostningsfrit at få afskaffet efterlønnen samt få pensionsalderen hævet, når samme politikere står tørskoede på højen med en dæmning omkring sig. Der er end ikke tænkt på at nogen kunne finde på at røre ved deres "rettigheder".

Hvis vi nu tier helt stille, så lister vi stille videre ad samme sti. Der er nok ingen der bemærker, at det vi bestemmer for borgere i Danmark ikke gælder os. Vore børn skal vi naturligvis stadig sørge for får lukreative goder. Det manglede bare. Vi er ansvarlige politikere, der sørger for nødvendige, økonomiske reformer så Danmark er rustet til fremtiden. Vi har jo så travlt, at vi ikke kan nå at sætte penge i banken til vores egen pension, så derfor....Sådan noget i den stil oplever jeg det, at mange politikere tænker.

Samtidig synger politikeres sangkor gang på gang, at der i det offentlige ikke er brug flere, eller så mange, økonomiske resourcer - der skal bare omstruktureres, der skal tænkes kreativt, der skal prioriteres... Jeg kunne blive ved med lignende synonymer, suppen har heddet mange forskellige ting i årenes løb.

En af de sidste reformer på "modepodiet" her er inklussion i daginstitutioner og folkeskoler.

Er det ikke snart på tide politikere gennemgår samme inklussion, hvad angår alle deres økonomiske privilegier?

Det er mig

#490 Re:

2013-11-07 21:33:49

#1: -

Hvorfor FANDEN skal jeg betale for ekstra synlighed med min underskrift??????????? Det er sgu da noget pis og lugter langt væk af snyd ofg svindel.....


Gæst

#711 Re:

2013-12-29 17:19:21

#1: -

Fantastisk initiativ!! Håber SÅ meget vi kan få afskaffet den urimelighed! De kan selv som alle andre spare op! så TAK for super initiativ!!

Venligst Heidi Simonsen

Henning B.

#944 Hvem er det lige folketingsmedlemmer repræsenterer?

2014-01-05 20:26:15

#1: -

Folketingsmedlemmer er folkets repræsentanter. Intet andet.

Det er uanstændigt, når de egoistisk sørger for sig selv.

Mimi Jakobsen er brugt som eksempel:

ca. 26.000,- pr. måned fordi hun engang var minister + (+) 30.000,- fordi hun var MF.

= mere end 56.000,- pr. måned..!!!

og konen er formand for Red barnet med en årsløn over 1 mio.

Har hun brug for de + 56.000 og hvorfor..

Sindsyg regel der skal laves om i år..!

bamboo

#1183 Re:

2014-02-05 12:20:20

#1: -

de skal ikke afskaffes helt... de skal bare have det samme som os andre om de er ledige over eller under 30 fattige, pensionister, syge eller andet. Ellers er vi jo ikke bedre end dem til at føre politik, vores land bliver ikke bedre end sit svageste led... vi skal osse lære at hjælpe hinanden herhjemme... var det ikke osse hvad Dronning Margrete sagde i sin nytårstale... at politikkerne så bremser for nabo hjælp med deres luren hinanden af og så videre, gør at danskerne ikke kan hjælpe hvor de vil... Man skal altid hjælpe de svage osse politikkerne.


Gæst

#1381 Re:

2014-10-24 08:24:19

#1: -  

 Pensionen burde fratages, såfremt de laver løftebrud. Vi har stemt dem ind i tillid til det, de lovede. FEDT, så har vi lige pludselig fået fjernet en meget tung post på finansbudgettet, og der er nok af steder, hvor de penge kunne gøre gavn. 

Politikerne klarer alle deres fejltagelser med: undskyld, det var en fejltagelse, det skal ikke ske igen. I det private erhvervsliv har det helt andre konsekvenser, når der gang på gang er ups'er

pigen fra Fyn

#1623 Re:

2015-06-01 08:46:58

Politikkere burde kunne magte at indbetale til pension på samme vilkår som almindelige lønmodtagere, altså med en procentdel af lønnen. Så sparer de op på lige vilkår med os andre lønmodtagere og i det omfang at de får løn som politikker. Er de ikke længere i politik, har de vel andet erhverv, hvor de kan sparer op til deres pension på samme måde som alle os andre. Aftrædelsesgodtgørelse - løn under opsigelse, bør ligeledes følge almindelige funktionærvilkår. Altså jo længere ansættelse, jo længere opsigelse med løn (fratrædelsesgodtgørelse) . Vi har funktionærloven og pensionsordninger som virker for "det brede flertal"  - lad det også gælde for de folkevalgte.#1: -