Pension udenfor Europa

Quoted post

yindee

#14 Re: Re: Det holder jo ikke!

2015-12-05 00:06

#4: kurt rosenberg rasmussen - Re: Det holder jo ikke! 

 flytter du til 

EU/EØS, Schweiz, USA, Indien, Sydkorea eller Filippinerne.

 

får du hele din pension plus tillæg udbetalt 

Svar


Gæst

#17 Re: Re: Re: Det holder jo ikke!

2015-12-05 08:36:27

#14: yindee - Re: Re: Det holder jo ikke! 

 Tak for oplysningen. Måske du også kan fortælle mig hvorfor Thailand ikke er anerkendt?

Danmark har da haft et udmærket samarbejde med Thailand igennem tiderne, og der er flere der flytter til Thailand end nogle af de nævnte lande. Det er heller ikke billigere at bo i Thailand end i nogle af de andre lande.

Svaret er: Danmark har ingen konventionsaftale med Thailand.

Spørgsmålet er så: Hvorfor har Danmark ingen aftale med Thailand, og hvad skal der til for at Danmark får det?

spørgsmål : Hvad går en konventionsaftale ud på?

Jeg ønsker ikke at flytte til nogle af de omtalte lande eller nogen andre lande ud over Thailand forøvrigt.

Jeg vil bo i Thailand, der bor min hustru og vores datter og min svigermor og hele min familie.

Min Thailandske familie kan ikke bo i Danmark pga stramningen om familiesammen føring.

Jeg kan ikke bo i Thailand, som pensionist fordi pensionens grundbeløb, ikke er nok til at få merried extension så jeg kan blive i landet. Men jeg kan få hele pensionen med til nogen andre lande.

dvs at Staten Danmark eller EU for den sags skyld, forhindrer to mennesker der holder af hinanden at bo sammen. 

Det er et kraftigt brud på menneskerettighederne og den frie bevægelighed. Synes du ikke også det?

Hvis du er enig, så stém ja for forslaget ved din underskrift, og jeg skal tænde et lys for dig hos munken, næste gang jeg er i templet.

med venlg hilsen

Kurt Rasmussen

Mik

#22 Re: Re: Re: Det holder jo ikke!

2015-12-06 01:30:14

#14: yindee - Re: Re: Det holder jo ikke! 

 Mig bekendt får man ingen pensionstillæg hvis man flytter til Filippinerne.

johnni

#34 Re: Re: Re: Det holder jo ikke!

2015-12-06 11:28:59

#14: yindee - Re: Re: Det holder jo ikke! 

 det er ikke afgjort om du kanm det til filippinerne , der er ingen der kan få et klart svar på det

Hans

#127 Re: Re: Re: Det holder jo ikke!

2018-04-12 01:11:28

#14: yindee - Re: Re: Det holder jo ikke! 

Du får ikke dit pensionstillæg med dig uden for EU/EØS, hvis du er på Førtidspensions ordningen før 2003.

så kun grundbeløb + evt uarbejdsdygtighedsbeløb, i fleste tilfælde kun grundbeløb.

 

MVH

Hans

Petersen

#135 Re: Re: Re: Det holder jo ikke!

2019-11-12 04:47:51

#14: yindee - Re: Re: Det holder jo ikke! 

NEJ !!. Du får kun grundbeløbet af din folkepension hvis du flytter til filippinerne og efter december 2012 mistede du også dit tillæg på din førtidspension hvis du flytter uden for EU.




Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...