Retfærdig_Førtidspension_Nu

Quoted post

tineke

#46 Re:

2015-03-25 00:13

#6: -  

Nu er det jo ikke "bare" kontorpersonale. For at være fair er det mennesker med relevant faglig baggrund, dvs. læge, sygeplejerske/fysioterapeut og socialrådgiver. Det er netop for at sikre at der er kendskab til både den helbredsmæssige del, muligheder for genoptræning og sociale støtteforanstaltninger.

Svar

Mikkel

#192 Re: Re:

2015-06-02 13:55:26

#46: tineke - Re:  

 Hvad hjælper det når den faglige læge uddannet underkender samtlige eller mange af diverse kollegaers special læge erklæringer m.v. uden over hovedet at se den pågældende person !! Er der overhovedet nogle statistikker over hvilke faglige uddanelser der er repræsenteret i kommunernes sags behandling af borgerne ?? Hvor mange er ikke fagligt uddannet, men måske fået et par kurser der passer i kommunens kram ???

Mr.Jimmy

#296 Re: Re:

2015-07-20 04:32:44

#46: tineke - Re:  

...ikke alle steder Tineke...ikke alle steder
Jeg var sygemeldt bl.a. pga. slidgigt og lå 24/7 i sengen.
3 uger efter jeg blev sygemeldt, modtog jeg et brev om at man (KBH kommune) ikke mente jeg var syg mere - ingen havde dog skrevet et brev, besøgt eller bare ringet til mig. Den afgørelse skete helt udenom mig, jeg kunne klage over afgørelsen, men skulle så samtidig gå på kontanthjælp, for nu var jeg pludselig ikke berrettiget til dagpenge/sygedagpenge.
3 måneder senere og stadig på kontanthjælp, skulle min klagesag gen-overvejes. Jeg måtte dog ikke være med til klagesagen og vedkomne der skulle tage stilling til sagen....var den samme som traf afgørelsen 3 måneder tidligere.

Altså 3 måneder total spild af alles tid, ressourcer oma. + jeg fik en regning for de 3 måneder på kontanthjælp.