Bevar Nødebo Skole!

Quoted post


Gæst

#3

2015-03-05 11:35

Som tidligere - og planlagt kommende - borger i Nødebo, kan jeg ikke forstå, at nogle af politikerne i Hillerød Kommune kan planlægge lukning af Nødebo Skole.
Vi har prøvet det før, da jeg havde små børn. Det lykkedes os dengang at bevare skolen. Og dermed et godt samfund at leve og vokse op i, hvilket har bevirket, at mange er flyttet til byen . Og det gælder både nye familier og familier, hvor mor eller far selv er vokset op i Nødebo.
Uden skole og fritidstilbud til små, unge og gamle, kan man frygte, at byen ikke vil vedblive at være et attraktivt sted for ressourcestærke familier.

Svar


Gæst

#11 Re:

2015-03-29 19:01:48

#3: -  Jeg er helt enig! Som forælder kæmpede jeg også selv for 25 år siden for at bevare Nødebo skole og for, at der dengang blev oprettet en SFO. Skole og SFO i Nødebo hører sammen både som fundament for er tryg skolestart i det nære miljø, og for at gøre at praktisk gennemførligt for forældre i Nødebo at passe et job og og samtidig kunne bringe og hente deres børn til fods eller på cykel. Hvis Nødebo fortsat skal være et attraktivt sted for småbørnsfamilier, er skole og SFO i Nødebo et must. vh, Henning Solfeldt