Bevar DR Underholdningsorkesteret

Quoted post

djon

#23 Hvad er alternativet...

2014-09-08 21:50

...til at lukke orkestret? Er det færre afsnit af Hammerslag, programmer med gammelt skrammel, mad og X-faktor? Jamen, så lav da nogle flere udsendelser/koncerter med orkestret i den sendeflade i stedet for. Vis nogle på TV der faktisk KAN noget. Lad de andre kanaler tage sig af den fladpandede underholdning...!

Svar


Gæst

#212 Luk DR3!

2014-09-09 16:01:08


Gæst

#659 Re: Hvad er alternativet...

2014-09-29 18:22:50

#23: djon - Hvad er alternativet... 

 Ih, hvor har du ret. DR's bestyrelse og direktion lefler for dilettanter og amatører.

Guitarister, som lige har lært tre akkorder, godt hjulpet af Thomas Blachmanns: "Det' bar' skidegodt og jeg ælsker din hæse stemme"

Hvad med forpligtelsen til Public Service?

Lad mig lige fokusere på navnet UNDERHOLDNINGSorkesteret.

Ordet UNDERHOLDNING kommer af verbet at UNDERHOLDE, som betyder at oppebære, støtte, hjælpe osv. Og det er jo det, DRUO's musikere gør. De taler gennem deres musik til alle kategorier af musikinteresserede, som de støtter, hjælper og giver oplevelser gennem mangfoldige genrer!

Men efterhånden er UNDERHOLDNING her i vores lille åndsfattige land blevet synonymt med det, som mange i dette forum kalder at falde på halen for den laveste fællesnævner. Og jeg må give dem ret!

Orkesterets engelske navn er jo: Danish National Chamber Orchestra.

DR's ledelse er åbenbart ikke klar over, at orkesteret også i denne egenskab er et af Europas mest sublime, ledet af verdensdirigenten Adam Fischer!

Så derfor gør man det, som Danmark er så kendt - nej, berygtet - for: Smider dem i skraldespanden.

Janteloven lever i bedste velgående. FØJ!