Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Quoted post

Frej Schmedes
Gæst

#1 Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-15 09:57

Det er SÅ skidt!
Glem alt om grøn omstilling, når Goldman fra Wall St. får vetoret.
DONG er slemme nok i forvejen til at fyrre med fossilt brændsel.

Den blå regering ville ikke ture at føre en så blå og sort miljø og finanspolitik som den såkaldte røde regering gør!
Dette er STIK i mod regeringens målsætning og regeringsgrundlag. Deres ord er bare ord og deres handlinger stinker af kapitalistisk kort profit og frygt for og derfor diktering af, samme internationale storspillere på finansmarkedet.

Helle sælger vores fælles energiressourcer OG demokrati!!!

Svar


Gæst

#56 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-19 18:02:26

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Det er HELT sort ! Hvad faen foregår der oppe i deres hoveder? hvis de tror de scorer stemmer på DEN her skandale,er de syge syge i hovedet !


Gæst

#71 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-19 21:54:30

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Glem alt om rød og blå blok! Det er ren illusion for at vi har noget at diskutere om indbyrdes. Demokratiet er dødt, du lever under totalitært kontrol!

Vi er et bundt slaver på samme niveau som vores forfædrere har været det - designet af forrædre af den nuværende elite. Søg og du skal finde!!

Alle I dejlige næstekærlige landsmænd, jeg ved at kærligheden ligger i os alle og den bliver undertrykt af økonomiens magt! Vi bliver født ind i en verden, hvor økonomien er omdrejningspunktet og ikke menneskeheden. Vi har alle troet at rød og/eller blå blok var svaret, men hvad er der sket? Hvor der er demokrati, er der penge. Hvor der er penge er der magt og grådighed.

Det er tid til en ny æra og et nyt styre, ellers er menneskets personlige frihed for evigt tabt!

Gør din medmenneskelige og moralske pligt; befri dig selv og dine medmennesker på denne planet! - Vi er alle de 99% - Kærlighed til menneskets overlevelse i frihed og harmoni.

Jørgen Funk
Sorø

#153 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-21 12:55:45

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Kære Frej.

Det er jo grøn omstilling. $ er grønne. Trist sag!

 

Lili Sørensen

#204 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-22 11:35:34

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Selv om jeg stemmer blåt, så er jeg ikke enig i dette:
"" Den blå regering ville ikke ture at føre en så blå og sort miljø og finanspolitik som den såkaldte røde regering gør!""
Som jeg ser det, så er "de blå" helt med på Corydons besynderlige handel med Goldman Sacs -undtagen DF som åbenbart er i tvivl
Håber de kommer til fornuft til sidst

Gud fri os for danske politikere !!!

#287 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-23 10:00:08

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Det siger A L T når Goldman Sachs vil etablere et firma i Luxemborg som skal forhindre dansk beskatning af de milliarder GS vil FLÅ ud af Danmark.

Tænk dog for Guds skyld på TDC som kapitalfondene rippede for penge og derefter børsnoterede resterne af for, at få det sidste.

At Corydon mener han uden nogen form for erhvervserfaring tror han kan danse med GS siger alt om mandens manglende kvalifikationer.

Konklusionen er at salget er en panikløsning grundet regeringen ikke kan få økonomien til, at hænge sammen. Det bevises af de gentagne massive underskud på statens finanser.

 

 

Lissemor

#612 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-24 08:40:53

Niels Aage

#674 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-24 10:18:39

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Et salg af DONG med dertil hørende rettigheder må vel betragtes som afgivelse af suverænitet, og dermed kræve en folkeafstemning!

hbj

#1241 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-24 19:39:48

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Har ikke læst alle indlæg, hvorfor dette kan være en gentagelse.

Demokrati er, set fra mit synspunkt, alene muligt i tilfælde af, at øvrigheden spiller med åbne kort.

Bjarne Corydon har i relation til Dong og det forestående salg til Goldman Sachs været ikke tilstedeværende for så vidt angår formidling.

Uanset hvilken politiker du henvender dig til, vil denne, i forbindelse med forestående valg, hævde, at det er en borgerpligt, at afgive sin stemme.

Alene udtrykt for at fastlåse os i, at vi jo har stemt på de politikere der er valgt.

Jeg er efterhånden nået dertil, at det kommende valg bør boykottes, medmindre alle oplysninger omkring samtlige bud på Dong ikke fremlægges offentligt.

Alt andet vil, set i mit perspektiv, være at udstede en blanco check til den kommende regering.

Og det danske folkestyre vil derfor være at sammenligne med et diktatur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Gæst

#1279 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-24 20:03:43


Gæst

#1441 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-24 20:15:37

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Du har så evig ret. Og der kan jo ikke spoles tilbage

Pia

#1571 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-24 20:41:36

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Nej til dong salget (hvor ikke lære af tdcbrøleren )

Nej til den nye offentlighedslov

Nej til levebrødpolitikere  som ikke lytter til befokningen

Nej til denne regering

Nej til en Løkkeregering

Nej til at hente folk ind i regeringen som ikke har et folkeligt mandat

corydon er IKKE folkevalgt.

Ja til en regering bestående af politikere der har haft muld under neglene og som har hjertet på rette sted.


Gæst

#2374 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-25 09:11:51

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Øh....... V. K, SF, LA og R er også med på som godkendere af salget.


Gæst

#2587 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-25 10:42:27

Pauelerik

#2903 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-25 12:12:35

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Er det noget der kommer bag på jer, at en Socialdemokratisk regering står for salg at skatteyder betalt virksomhed til udenlanske finsielle fonde, det gjorde man med tdc, og skatteyderne betalte overpris fordi fondene ikke betaller skat og kun havde travlt med at trække de invedsterede penge ud, og ja det samme kommer til at ske med Dong, Socialdemokraterne er igang med at sælge danmark.

Thomas

#3329 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-25 14:58:09

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Du har fuldstændig ret. Bare ærgeligt der ikke har været ligeså stor modstand fra befolkningen tidligere. Jeg tænker; SU stramningerne, kontanthjælps reformen, sænkning af selskabsskatten, skolereformen, "offentlighedsloven", efterløn, a-kasse osv. osv. og den privatiserende tendens der breder sig. Jeg er fuldstændig klar over at især sidstnævnte som efterløn og a-kasse muligvis var en nødvendighed, men over en bred kam havde højrefløjen ALDRIG fået lov til at gennemføre halvdelen af de tiltag. Det er vanvittigt og skræmmende og det er en "rød" regering?

Vi skal lige passe på vi ikke bliver USA. Danmark er et dejligt land og det skal det helst blive ved med at være.


Gæst

#3419 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-25 15:39:01

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Det værste er at man overlader noegt så vigtigt som borgernes elektricitet og regninger!!! til et spekulationsfirma med vetoret - vores elregninger kan jo skyde i vejret  - det ene øjeblik - vi kan være i uvished det næste økeblik... det er jo som en bananrepublik!

Jeg kan næsten ikke tro det er sandt.

Hvordan kan man sælge noget så kerne vigtigt som borgerens elforsyning -  til et fidusfirma!?

Desuden endnu en uduelig minister -  overlader en demokratisk samfundskerneopgave - elforsyning  -  til et fidusfirma uden moral.

Jeg er horrified.

Jamen den regering må væk hurtigt..

 

Ove nielsen

#3908 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-25 18:08:06


Gæst

#4123 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-25 18:42:58

FRIT DANMARK

#4494 Man kunne passende....

2014-01-25 20:57:50

Man kunne passende lige smutte ind og underskrive mens vi nu har gang i debatten:

http://www.skrivunder.net/afskaf_pension_til_folketingsmedlemmer


Gæst

#4553 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-25 21:20:38

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Der er 91000, derhar skrevet under. Staten skal bruge 8 mia kroner. Vi skal hver især købe aktier for 90000kr, så er problemet løst. Vi får en aktie, der sandsynligvis stiger i værdi. Lad os skynde os, at byde ind. Er det ikke det vi gør ???

Johannes

#4555 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-25 21:21:03

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Der er 91000, derhar skrevet under. Staten skal bruge 8 mia kroner. Vi skal hver især købe aktier for 90000kr, så er problemet løst. Vi får en aktie, der sandsynligvis stiger i værdi. Lad os skynde os, at byde ind. Er det ikke det vi gør ???


Gæst

#4874 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 01:08:07

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

såfremt jeg modtager el fra Dong ville jeg være ganske bekymret

Kritiker af Korsbækfolkene

#4880 Fornuftigt med Goldman Sachs

2014-01-26 01:26:03

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling. 

 < Jeg støtter fuldt ud det fornuftige og nødvendige i Goldman Sachs' u-landsstøtte til skrantende DONG;-) Alternativet er , at DONG ikke kan investere i vedvarende energi og må fyre flere. DONG's egne "eksperter" (kammerater..) med løn på ca. 18 millioner kr. kunne ikke varsle den såeh simple årsag (som vi andre sagtens kunne se komme: skiffergassen) til, at DONG's overskud på 4 mia. kr. vendtes til ditto underskud hen over éet år. Det nuværende klynkekor i Korsbæk kan ikke tages alvorligt. Enhver blandt de rette vedkommende har kendt til planerne og frasalg siden 2004. De nuværende planer i et år og den indgåede aftale siden oktober.... Den nuværende forargelse skal snarere søges i nationalromantik, eklatant uvidenhed om faktiske forhold, manglende økonomisk/strategisk sans og ikke mindst politisk lobbyisme fra kommercielle konkurrenter til ATP og PFA (dem bag Pension Danmark, der kom med et useriøst bud), som jo også indgår i aftalen med Goldman Sachs. Umuligt, at tage klynkeriers alvorligt, når de senest kunne have indsendt deres eget seriøse bud i oktober 2013.

Limfjord

#5088 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 08:19:19

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Det er slet ikke nok. Lad os få Folketingsvalg nu. Vi har fået nok af deres narrestreger http://www.skrivunder.net/udskrivfolketingsvalgnu


Gæst

#5237 thorning forstår det ikke

2014-01-26 09:15:09

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

thorning har trådt sine poitiske barnesko blandt de værste manipulatorer i EU apperatet , Hun er oplært til at nedlægge den suveræne stat og forstår derfor ikke hvad det er de har gang i.  Ikke at det er en undskyldning, men hverken hun eller løkke burde nogensinde være blevet statsministre

Kristiane Kjær

#5350 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 09:53:15

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Der må være en grund til at Coridon og Helle ikke leverer andet end de gentagne robotsvar, når de bliver forsøgt holdt til ansvar. Der er noget uldent her, og jeg kan frygte der er laver aftale med 'Gulddrengene derovre' som Don Coridone ikke kan komme uden om.

 

prebsi

#5676 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 11:34:46

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Du har helt ret, stem på dansk folkeparti.

os alle

#5869 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 12:49:44

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Staten kunne godt finde penge til diverse bankpakker. Har de hjulpet de små borgere og virksomheder i udkant Danmark.?? Er der ikke flere penge til at redde en så vigtig virksomhed som DONG.??


Gæst

#5892 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 12:58:37

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Sig ikke bare NEJ, - kom med alternative forslag, - lad danske virksomheder blive i Danmark, skaf pengene via danske folkeaktier, så kunne danskere bestemme i Danmark !!

Gæst

#5893 Der er ingen muslimer der har skrevet under!!!

2014-01-26 12:58:51

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Ok måske kan man finde et par stykker, måske 0,1 % af underskrifterne.

Tænk over det...


Gæst

#5896 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 12:59:34

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

dog er det bemærkelsesværdigt at der ikke kommer underskrifter i samme grad på en sag hvor politikerne vælter sig i selvskabte goder og bevilger dem selv pension som 62 årig, giver yderligere 15000kr om året til deres børn og har en ordning der giver dem 10 dobbelt livslang pension hele livet..når alle disse underskriftsindsamlinger igen  og igen bliver ignoreret så kan man ikke endgang få folk ud på barikaderne, hvilket ville skabe en reaktion..men nej, jeg tror ikke på disse underskriftsindsamlinger har nogen effekt før der er nok af dem som har befolkningens opbakning

 


Gæst

#6380 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 15:59:42

ole gjøl

#6569 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 17:37:21

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

mon ikke at det er en ny Vilhemsen sag, Corydon HAR allerede sagt ja til Goldman Sachs

 

Jesper F

#6646 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 18:01:42

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Jeg forstår simpelthen ikke de absolut vil sælge til GS som klart har tænkt sig at undgå dansk skat på en eventuel gevinst.

Hvorfor ikke bare børsnotere skidtet nu svarende til de 19% de gerne vil sælge til GS, jeg lover til den pris skal jeg nok købe min andel.

 

Det ville undre mig meget om ikke de ville få solgt hele skidtet og endda til en bedre pris.

 

På den her måde sælges aktierne med rabat til Goldman og kan så efterfølgende sælges dyrer tilbage til os danskere der skal købe aktierne.

Ren idioti hvis i spørger mig.


Gæst

#7181 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 22:26:01

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Stigliz' første trin i "Four steps to damnation" metoden:

Privatization. This is actually where national leaders are offered 10% commissions to their secret Swiss bank accounts in exchange for them trimming a few billion dollars off the sale price of national assets.

"The powers of financial capitalism had another far-reaching aim, nothing less than to create a world system of financial control in private hands able to dominate the political system of each country and the economy of the world as a whole. This system was to be controlled in a feudalist fashion by the central banks of the world acting in concert, by secret agreements arrived at in frequent meetings and conferences. The apex of the system was to be the Bank for International Settlements in Basel, Switzerland, a private bank owned and controlled by the world's central banks which were themselves private corporations. Each central bank sought to dominate its government by its ability to control Treasury loans, to manipulate foreign exchanges, to influence the level of economic activity in the country, and to influence cooperative politicians by subsequent economic rewards in the business world."

Carrol Quigley - "Tragedy and Hope".

Quigely var det Milner-fabianske netværks særligt udvalgte historiker i over 20 år og havde direkte adgang til deres private og hemmelige arkiver i to år.


Socialdemokrat = Fabianer.

 

Corydon har næsten 100% solgt sig til de kryb som Quigley omtaler.

 

 


Gæst

#7212 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-26 22:46:20

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Optioner til DONG ledelsen og politiske tåbeligheder = højere energi priser og tab af Danmarks formue

vkh4@live.dk

#7512 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-27 08:06:16

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Kan også skrive under på, udbyd dong til folkeaktier

Harry

#7684 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-27 09:50:31

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Det var nu altså venstre som started salget og muligheden for 10 år siden.. og den gang var S imod.. så jo det vil de!.

 

er heller ikke selv tilfreds med S i disse dage, dog tror jeg stadig at venstre ville have været langt værre... tror at margrethe vestager fik et chok den gang hun kom til og så at kassen var mere end tom efter venstre...

Louis

#7703 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-27 10:00:06

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Danska regeringen är väl korrumperad som alla andra Bilderberg-marionetter som säljer ut Danmark, Europa och hela världen till en liten klick.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-01-27 11:35:45


A Nielsen

#7937 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-27 11:55:18

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Jeg tror en del af diskussionen skyldes mangel paa information.

Staten ejer 81% af aktierne og vil saelge 19%. Dermed vil staten stadigt have aktiemajoriteten og ingen andre vil have veto ret. Staten vil ikke saelge DONT til GS, de vil blot saelge en del af DONG.

Hvis staten finder en anden koeber, kan den anden koeber frit saelge deres aktie post til hvem de vil, inklusive GS.

Man kan vel godt mene at DONG skal blive paa statens haender, men det er vel saa en anden diskussion.

http://www.dongenergy.com/EN/Investor/Ownership/Pages/Ownership.aspx

 

Hilmer

#7954 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-27 12:01:53

den gamle

#8263 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-27 15:13:28

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Så kan jeg ikke forstå at både Venstre og de Konservative stemmer for salg, de er helt vilde med at sælge den Danske ejet ejendom, så lad være med at kaste smuds på noget du ikke har sat dig ind i, men jeg stemmer også for at det ikke skal sælges til udlandet, brug vores pensionskasser.


Gæst

#8617 Pinligt, pinligt vi har sådan en minister !!!

2014-01-27 18:20:01

Ebba Madsen

#8725 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-27 18:52:10

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Penge har ingen moral - det skulle egentlig være politikernes afdeling...

Den 4. danske pensionskasse, der ikke hopper på populismens vogn...

#8868 Stav gerne til saglighed...

2014-01-27 20:38:10

Bekymret

#9131 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-27 23:59:57

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

DR2 - Goldman Sachs - En farlig forbindelse

Hvorfor blev udsendelsen ikke sendt på DR1.

Det kan Corydon kun være tjent med.

Såfremt der stadig er værdier tilbage i Dong, når aftalen udløber, stjæler Goldman Sachs resten.

Jeg har medlidenhed med de danske pensionskunder, der er med i aftalen.

 

Hvorfor er S-SF-R-V-K alle EU liderlige partier så begejstrede for aftalen.

 

 

T. Hansen

#9272 Re: Dongedag for grøn omstilling - ligner lidt skandalen i 2000 om udlicitering af bygningen af IC4?

2014-01-28 07:00:34

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Ja, ellers tak. Blir' det mon ligesom med IC4 i 2000 - eller værre?

Pudsigt nok kommer jeg til at tænke på dengang politikerne (jeg tror at det var under Schlüter) under de "højt besungne privatisererings processer" og ifølge EU var forpligtede til at sætte produktionen af den vigtige infrastruktur, IC4 togene, i udbud.

Dengang bød "den goe gamle togfabrik, Scania (Odense?) ind med en bedre pris end italienske Ansaldo. Meeen: politikerne mente at Scania var urealistiske lave. Nu skulle vi rigtig vise at man kunne bruge EU licitation:

Hvorfor så ikke få lavet sine tog, der skal køre i nordisk klima, i det steghede Sicilien - nede hos de dér i sorte jakkesæt?

Vi døjer vist stadig med inertien fra den skandale. Stakkels daglige pendlere.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-01-28 08:05:50


bn

#9614 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-28 11:54:26

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Hvor meget får Fritz Schur af Goldman Sachs nu ved aftaleunderskrift og hvor meget ved en aktieudvidelse?

1150

#9819 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-28 15:11:41

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Deter en katastrofe at man sælger Dong på disse betingelser, kan man ikke politi anmelde Corydon for samfundsskadelig virksonhed

bekymret

#9839 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-28 15:33:18

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Goldman Sachs - EU - eller mafien, hvem er værst eller er det efterhånden det samme.

Det offentlige Danmark og politikerne har en aldeles flosset moral.

 

Borgerne betaler

 

Hvor mange mia har det offentlige smidt i Dong til luftkasteller, som nu er væk. Det er vel dette hul Corydon m.fl ´venstre og konservative vil have dækket.

 

Forbrugere i det Sjællandske kan glæde sig - deres energi udgifter vil stige - formentlig betragteligt

 


Gæst

#10067 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-28 18:52:31

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Suk. Det er på alle måder en håbløs situation  finansministeren bringer DK ud i, fordi magten over dansk energiforsyning nu kommer til at ligge hos en aggresiv investeringsbank, der tydeligvis ikke har tænkt sig at betale skat nogen steder og som har fået aktierne på superfavorable vilkår.

Normalt ville jeg straks mistænke sælgeren - Bjarne Corydon - for at modtage returkommission, da salget fra dansk side er så uhørt ufordelagtitg. Men i dette tilfælde tror jeg snarere, at det er endnu et led i Corydons "jeg ved bedst" strategi. Alt skal privatiseres og "professionaliseres". Al modstand og alle argumenter ignoreres og der argumenteres med mantraet: Det er det bedste for Danmark. Til det er der jo bare at sige, at det er ikke en forklaring ret mange kan bruge til noget. Som da folkeskolen blev tvunget ned over hovedet på børn, forældre og lærere med "forklaringen": "Vi vil gøre en god skole bedre"

Hvem fanden vil ikke det? Det er ikke argumentation. Det er noget vrøvl.

At de borgerlige hopper på den her historie med salget af Dong forstår jeg ikke. De undervurderer folkets vrede og ikke mindst de negative konsekvenser både energipolitisk og hvad angår antallet af stemmer på DF og EL i fremtiden. Min stemme bliver i hvertfald sat ved et af de to partier fremover. Hvorfor kan Dong ikke sælges på markedsvilkår? Så kan vi andre også købe og der bliver betalt skat, hvis vi tjener på salget.

 

Den manglende argumentation og den blinde "jeg/vi ved bedst" tankegang, uanset at der findes tusindvis af valide argumentationer imod forslaget, minder mig uhyggeligt meget om konflikten med lærerne i 2013 - en konflikt som efter næste sommerferie fører resterne af den danske folkeskole ud over kanten. Med sure lærere, der med deres erfaringer indenfor området ved, at det ikke kan lade sig gøre at opfylde alle regeringens tåbelige ideer, som der oveni købet ikke er nogle forslag til hvordan de skal gennemføres fra regeringens side. Men med magt og uden demokrati og folkets tillid skal man åbenbart lede landet i følge regeringen.

Jeg vil hermed bringe mit ønske om, at EL truer med at vælte regeringen ved førstkommende lejlighed, såfremt salget af Dong gennemføres.


Gæst

#10134 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-28 20:10:00

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Husk dem, folketingsvalget nærmer sig,

så må vi huske på, hvad de har ødelagt,

inden de får vores stemme.


Gæst

#10785 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-29 12:48:07

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Ja man kan vel godt kalde private selskaber en slags diktatur.

Bare nogle enkelte som sidder øverst  i hierakiet, og har den totale magt over hvem der må hvad, og hvem der skal tjene hvad.

Helge

#10847 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-29 13:33:29

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Det er meget svært, at være uenig i dit indlæg !!!(Jeg er fuldstændig enig i det som du her skriver ! og jeg antar personligt - at nogle politikere - og nogle politiske partier - må modtage penge "under bordet" - for intet andet kan - efter min personlige mening - forklare villigheden til, at sælge - så ufatteligt billigt ud - af ikke blot vores alle's fælles ejendom, men også vores efterkommer's og børn's ejendom. Mvh H

Well

#11614 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-29 23:53:11


Gæst

#11639 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-30 00:18:04

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Tror nu heller ikke på de blå!!!!!!!!!

JW

#12125 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-01-30 19:41:56

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling. 

 Goldman Sachs var bevidst med til at fremprovokere en finanskrise i US for derefter billigt at opkøbe markeder. Dette er ikke udelukkende uetisk virksomhedsførelse men direkte samfundsskadelig virksomhed uanset menneskelige omkostninger. Det blev jo faktiske krisens resultat, der yderligere konsoliderede og tilførte Goldman Sachs yderligere profit ved at opkøbe konkurenterne og dermed forstærkede den økonomiske og finansielle  magt-

Vi har statigvæk en stabil og velfungerende samfundsstruktur i DK, så her er en ny platform for GS for at skumme profitten for herefter at køre virksomheden i sænk.

GS sidder i lobbyer og har fælles interesser med olieselskaberne og har dermed ingen interesse i at skifte til en konkurerende energikilde som grøn energi. Er GS's fremtige strategi måske at udmanøvrere Dong og andre europæiske tiltag, der skal skabe mere grøn energi i fremtidens Europa????

 

Er det ikke netop hvad danskerne frygter at Goldman Sachs gentager deres uetiske og samfundsskadelige virksomhedsstrategier  her i vores eget land.  Det mest negative biprodukt at den globale landsby. Hvilke internationale instanser kan gribe ind? Ingen er måske fredet længere. DERFOR er der ingen grund til at invitere løven ind i andedammen.

 

  

D. Duck

#12504 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-02-09 08:29:09

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Anders And har lige skrevet under! Bekæmp homseriet!

Vælg et brugernavn

#12540 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-03-06 09:41:58

#1: Så slidt

Vi sælger ud af vores statsejede firmaer, synes klar vi skulle have valg en invester fra Danmark!

S K
Århus

#12583 Re: Dongedag for grøn omstilling.

2014-06-19 19:57:08

#1: Frej Schmedes - Dongedag for grøn omstilling.

Jeg er enig. Hvis jeg giver dig en stemme, vil du så give mig en stemme her: http://www.skrivunder.net/sexologuddannelse_skal_vare_gratis ?

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-06-28 21:40:10