sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul)

Quoted post

Erik Fischer

#2 Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-24 17:13

For det første: hvis man bekymrer sig om hvem der får eller ikke får julehjælp, kan man melde sig som frivillig eller give et bidrag til en af de organisationer der står for det i stedet for at brokke sig.
For det andet: Hvad er det for en integration man ønsker sig, hvis man ikke synes at muslimske medborgere skal kunne forkæle deres børn til jul.
For det tredje: Danskernes fejring af jul er ældre end kristendommen, men skal vi. Så også sige nej til ateistiske familier, eller familier som ikke er med i folkekirken, eller dem som bare er kulturkristne?

Svar

Katja

#3 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-24 17:28:33

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

det det drejer sig om er ikke nogen der har ondt i røven men folk der trætte af de nasser på det danske samfund de imod jul og hokder ikke selv jul men søger alligevel julehjælp og det hænger bare ikke sammen!  mens der sidder en enlig mor med børn som fejrer jul men ikke kan få julehjælp fordi der for mange ansøger og det skal stoppes !

hannalena

#6 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-24 20:18:45

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

Jeg er ikke racist og har ikke ondt i røven, men når det nu hedder jule hjælp så er det da mest logisk for mig at det er for at hjælpe med at børnene får en god jul. Når der er eid som muslimerne fejre så kan dem der ønsker at hjælpe med det jo starte en indsamling til det formål. Jeg personligt har fået hjælp 1 gang hvor det reddede julen for min søn som ellers ikke ville ha fået hverken julemad eller andet den jul uden. Så ja jeg mener at julehjælpen kunburde gives til dem der rent faktisk holder jul.

 

Tom

#77 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-26 17:13:20

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

Skal de så sælge flæskestegen der er i jule pakken ??

Thorkild

#101 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-27 08:47:48

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

Jeg er ikke bekendt med fortilfælde, hvor ateister eller kulturkristne har forhindret opsætning af et juletræ i en bebyggelse, endsige være årsag til, at hele skoler ikke mere deltager i julegudstjenester, eller at ansatte hos eksempelvis IKEA er blevet afskåret fra at holde julefrokost.

 

 


Gæst

#129 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-27 19:13:32

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

ja selvfølgelig må de det. men de får i hoved og røv, de har råd til store dyre biler som F.eks. BmW'er eller mecedes'er. hvad med os Danskere som ren faktisk havde brug for hjælp men fik afslag på afslag.. de får omkring 13000 til 20000 kr og en dansker (mig) går op og spørger kommunen om 5000 men det måtte jeg ikk. jeg forstår ikke hvorfor de skal have julehjælp når de får så mange penge og ikke holder jul? jeg syntes kun det er fair at hvis folk der "ikke" holder jul skal "ikke" være bevillet til det. lige meget hvem det er. hvis ikk de holder jul bør de heller ikek få julehjælp

Carsten Larsen

#133 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-27 19:44:06

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

 

Erik Fischer . Fat det nu !!!!. Muslimer holder ikke jul. Og skal selvfølgelig IKKE have ''julehjælp''. De stjæler hjælpen fra en familie som gerne vil holde en jul for deres børn . 99% af alle muslimer i Danmark. Bidrager ikke med en skid, andet end lort på lort. Men nasse på Danmark og Danskerne det kan de finde ud af. Fat det NU de har ingen hæmninger eller moral !!!.

Dalton

#171 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-30 10:07:31

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

Altså overgangen til kristendommen blev opstartet i Norden i midten af 900 tallet (966), og før dette fejrede man i Norden midvinteren ifølge Wikipedia:

Det danske ord jul stammer fra det hedenske jól. I det førkristne Skandinavien fejredes midvinteren med store mængder sul og mjød. Festerne blev typisk holdt i januar og hed jól(oldnordisk), yule (engelsk) og joulu (finsk). Der er flere teorier om, hvor ordet kom fra. Den sandsynligste er, at det kommer fra indoeuropæisk: årets drejning; ved midvinter ser man frem til at lyset vender tilbage, og der er gået et år siden sidste gang, det skete. Den helt oprindelige betydning af ordet jul eller nærmere bestemt juhla er ikke helt klar, men sprogforskerne har flere gode bud. Det første er, at ordet er afledt af det latinske joculus, der ligeledes betyder fest. Et andet bud er, at det skulle stamme fra ordet hjul. Det skulle hænge sammen med, at man i nordisk oldtid havde tradition for til højtider, at trille et brændende hjul ned ad en bakke som en slags solsymbol. Denne forklaring er dog forkastet af den gængse sprogforskning

Der gik ca 300 år efter jesu fødsel, før man begyndte at fejre hans fødsel, så alt det taget i betragtning er det noget sludder du skriver.


Gæst

#172 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-30 13:48:35

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

Du skal bare lige huske at de kan søge når de holder deres EID og hvis de ikke holder jul kan jeg ikke se at de skal have JULEHJÆLP der er faktisk mange danske familier der holder jul som får afslag på at få den hjælp og dermed ikke er istand til at fejre JULEAFTEN med deres børn!

BlueGreen

#190 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-12-04 18:36:54

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r.... 

 Kære Erik Fischer - muslimer går jo overhovedet ikke ind for julen - derfor skal de da heller ikke have julehjælp - de har ikke behov for at forkæle deres børn i juletiden - de har deres egen jul : EID. De behøver vel ikke at holde jul 2 gange om året!!

Hjælpen vil jo bare glide ind i deres almindelige husholdning - nogle af dem sælger endda de gavekort eller varer de modtager - så gør hjælpen da mere gavn hvis den bliver brugt til at redde julen for fattige danske børn

Og måske er integration ikke så god en ide - den har jo alligevel slået godt og grundigt fejl og der er spildt alt for mange penge på den 

Kim

#240 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2015-10-08 05:14:23

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r.... 

 Så du mener det er fint at en muslimsk familie får julehjælp selv om de ikke holder jul.

Der er fattige familier der ikke får på grund af dem, men det syntes du jo er helt fair.

Du skulle ha en flad 

Hansen

#252 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2015-10-08 13:03:52

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r.... 

 Julehjælp - Holder man nu også jul, når man tilbeder ham der allan/allah. Jul tilhører kristendommen og ikke islam.

pang

#286 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2015-10-09 05:22:14

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r.... 

 Du er da blank! Er det ikke ved at være på tide gaderne pyntes med kors.

mig

#298 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2015-10-09 12:02:30

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r.... 

 Det handler vel bare om de kan få hjælpepakker til ramadan og vi kan få til jul.. 

To

#300 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2015-10-09 12:32:16

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r.... 

 Du er bare for langt ude Erik ): muslimerne skal ik ha nogen jule-hjælp

bent

#316 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2015-10-09 20:18:39


Gæst

#318 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2015-10-09 20:54:08


Gæst

#355 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2015-10-11 09:16:08

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r.... 

 muslimske medborgere holder jo ikke jul ?

men du mener de skal have penge alligevel ?