sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul)

Quoted post


Gæst

#1

2013-11-24 13:08

Og idé

Svar

Bjarne Sinkjær

#206 Hjælp til alle

2013-12-16 12:04:34

#1: -

Kære alle på denne liste.

Ud fra et humanistiske og kristen livssyn bør man ikke skeldne når der uddeles hjælp; selv om det kan synes mærkeligt at give julehjælp til muslimer 'der ikke holder jul'.

Det humanistiske princip handler i mine øjne at nødhjælp skal samle folk, ikke adskille folk. Og helt grundlæggende at folk er i nød. Det handler om at børn med muslimsk baggrund godt kan rammes, når de ser deres danske kammerater holde en jul i overflod, mens de der hjemme skal leve af et minimum. Det bliver tydeligere i julen, uanset de ikke selv holder jul som vi gør det.

Det kristne princip handler om Jesus budskab; at vi skal elske næsten som os selv, ubetinget, ubegrænset. Kristus satte sig som bekendt blandt toldere og syndere. Det er en fordring der er umulig at leve op til, men det skaber en bedre verden hvis vi prøver.

Organisationer som Kirkens Korshær og Frelsens Hær ser ikke på folks religion når de deler støtte ud. De følger Kristus bud. Det er også et humanistisk sundt princip, som i min optik afføder respekt. Jeg ville hade at se organisationer 'hverve medlemmer' under dække af at uddele hjælp.

Kald mig naiv; men julehjælp er i sin tanke netop det. Tænk på at din hjælp glæder.

Med venlig hilsen

Bjarne Sinkjær


Gæst

#377 Re: holder man ikke vil skal man selvfølgeligt ikke have jule hjælp. Det skal gå til dem der holder

2017-11-15 18:08:08

#1: -