NEJ_TIL_VIELSER_AF_HOMOSEKSUELLE_PAR_I_FOLKEKIRKEN

Stricker

/ #20 Et forsoeg paa svar til alle debetanter!

2012-05-24 12:19

Der er ingen grund til at blive saa haard i tonen!

Se foerst og fremmest vil jeg sige. Jeg har intet imod homoseksuelle... Naar det er sagt, saa handler diskutionen ikke om 'personlige preferencer', men om at 'alle valg har en koncekvens'. Der staar i bibelen, at hvis man vaelger til eller fra i det man kan lide eller ikke lide i bibelen, saa skaber man sin egen tro, og fred vaere med dem, der goer det!

Hvis man tager et valg, saa har det en koncekvens: hvis jeg slaar min bror, slaar han igen eller vil ikke snakke med mig igen... hvis jeg stjaelser kommer jeg i faengsel etc... Hvis man elsker en kvinde som mand, saa bliver man gift med hende, er tro imod hende og lever hele livet med hende (hvis ikke en af jer doer for tideligt) resten af livet. Man faar boern sammen. Se det er en koncekvens af mand og kvinde forhold, og jaevnfoert bibelen, saa velsigner Gud disse to, fordi de kan faa boern sammen (et frugtbart aegteskab!)!!!

Vielsen kan derfor i kirken (der er ikke tale om raadhuset), ikke foregaa mellem to af samme koen, da det ikke i bibelen bliver omtalt som andet end vederstyggeligt, men enhver person, lige meget koenslig orientering, kan personligt blive velsignet i en kirke til enhver tid, men ikke forholdet, da det er i direkte modstrid med 50% af bibelens tekster!!! Enhver praest, der derfor vier homoseksuelle som par i kirken, lyver derfor overfor de homoseksuelle, og det synes jeg ikke just er vaerdigt af dem!!!
En vielse udenfor kirken, synes jeg er ganske okay, men i kirken ville det vaere en fed loegn og at tale ned til det par homoseksuelle, der elsker hinanden.... At i gerne vil giftes og velsignes af Gud forstaar jeg godt, men vi kan ikke lave om paa Gud, hvor meget vi saa end har lyst. Han skabte os, vi skabte ikke Ham... Bibelen er ikke foraeldet, for som der staar: 'Der er intet nyt under solen'... faktisk er det eneste nye, hvordan vi goer nodagtigt de samme ting og helt fra begyndelsen har dette emne vaeret debateret paa kryds og tvaers!

Endvidere er der tilgivelse for alle ting, hvis man husker at have hjertet med, og ikke forsynder sig imod Helligaanden (Hvilket man altid ved man goer, foer man goer det! Og det kraever vilje at goere det. Man kan ikke goere det ved et uheld. Men det er en anden diskution!)!!!

Mvh Stricker