Automatisk organdonor fra man fylder 18 år!

JPtoft

/ #693 Re: Nej tak til tvang

2016-11-12 19:38

#10: S.Mortensen - Nej tak til tvang  

Hov hov - Hvem siger at det er tvang - prøv at forestille dig at du ikke kunne få luft, dine lunger er ødelagt af sygdom.

Du venter nu på et sæt lunger, men der kommer ingen og du må se det i øjnene - jeg skal måske forlade mine kære. 

Min kusine blev kun 51år - hun ventede og ventede, livet var et helvede med en flaske ilt ved sin side dag og nat.

Pludselig sagde det stop og hendes 3 knægte i deres bedste alder mistede en mor, en mand mistede hans kære hustru. Familien mistede et nært familiemedlem, på grund af noget så træls som mangel på organdonorer.

Hvis man bliver født donor, så ville vi kunne forsyne os selv et langt stykke hen ad vejen i Danmark.

Er det tvang, nej det er næstekærlighed så det batter, glem alt om at det er tvang.

Er det ikke spild af gode organer, hvis man som jeg der er organdonor har skrevet under på at jeg vil give alt og så kan familien omstøde det - hold nu op. Ja det er sådan det er - men det er ikke retfærdigt. Stol på at lægerne ved hvad de gør, de tager ikke organer af et menneske der kan overleve. 

Spørg folk og de fleste vil meget gerne have et organ (undtaget Jehovas vidner) hvis de bare kunne overleve i få år og måske få et langt liv til glæde for dem selv og deres kære.

Min kusine var ikke selv organdonor, ikke fordi hun havde en mening om at det var tvang. Nej hun havde bare udsat det gang efter gang, som mange andre gør livet igennem. det er derfor at man skal være født donor ikke for at tvinge - nej det er for at hjælpe folk.

Først når en af sine kære eller bekendte bliver ramt så får man taget sig sammen - derfor få nu skrevet under og tænk på at du kunne jo blive en af dem der skal bruge et organ. Spørg din familie - dine nærmeste om deres mening, hvordan vil du takle det hvis du blev en i statestikken der måske kan reddes af et organ fra en donor. Vil du sige nej til et organ? de tvinger dig jo ikke til at sige ja.

KH :-) Jens Peder Toft, Harboøre