Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet

Kjeld A

/ #228

2015-10-04 19:06

Dette må da vist være at betragte som en "OMMER" det giver jo da ingen mening at skulle bruge en masse millioner (som landet pt jo slet ikke har) stort set alle kommuner skal nu spare ! hvorfor så dette her ? hvor skulle gevinsten for staten DK være ? at flytte hele museet og samle det på Gl. Estrup som i forvejen er et meget stort landbrugs museum, giver heller ingen mening. Hvis man i fremtiden så skulle besøge dette "samlede" museum, ja så vil det ganske givet betyde at gæster vil skulle bruge flere dage på bare at se noget af historien.....jeg tror ikke på det....dette her er ugennemtænkt, omkostningstungt og der vil i min optik ikke være tale om nogen form for besparelse overhovedet ! 

Jeg forstår slet og ret heller ikke dette her, idet jeg ikke anser Hørsholm at være en del af Storkøbenhavn, hvorfor skal vi nu aflevere et meget velfungerende museum, opbygget af en enormt dygtig ildsjæl og direktør, uden at fornærme nogen ja så kunne jeg snarere forstå at man valgte og flytte administrationer og kontorer i statens regi til andre landsdele, det giver for mig noget mere mening, men alle flytninger bør være gennembearbejdet, og må da kun ske hvis der vil kunne påvises besparelser på statens husholdningsbudgetter.....prøv lige igen, et helt museum, det er på ingen måde gennemtænkt.

Oveni at vi nordsjællandske kommuner hvert år sender adskillige millioner bl.a. over til de jyske kommuner, under dække af udligningsordninger, som er ved at kamme fuldstændig over, så det istedet er helt skævt og ikke er en udligning til såkaldte mindre bemidlede kommuner, da det i mange tilfælde tilfalder kommuner som har væsentlig bedre økonomi end Hørsholm, så skal de nu også belønnes med et museum, HVORFOR ?

Stærkt initiativ med denne underskriftsindsamling, håber sandelig at fornuften sejrer, også på tinge blandt regeringen!!!!