StopLetbanen

Martin Hybel

/ #20 @E.JOhannessen:

2014-07-17 09:48

Det er da rent luskeri, den letbane! Min bemærkning vedr. kommunekassen og DTU var, at kommunen ikke vil medfinansiere 'nok' - og her finder jeg ganske simpelt kommunen dobbeltmoralsk: Man har i årevis nydt godt af en meget stor statsfinansieret virksomhed, men betale til noget, der er et virkelig gode (især til DTUs studerende) vil man ikke. Hvem sagde dobbeltmoral?

Lene Kaspersens kommentar (hvis den da er ægte) kan ikke komme bag på de blot ganske få, der har læst/hørt hende - og som stadigvæk har deres forstand i behold: Hun råbte højt på udvidelsen af ring 3-motorvejen (den kom hende selv til gavn, da hun sad i Kbh. Amt) - og jeg har endnu til gode at se hende gøre noget godt for dem, der kører kollektivt.

Hvad er det så endt med?
Bykernen i Lyngby i de sidste 30 år forvandlet til en stor trafikprop. Tak. Jeg er i dansk målestok ganske velhavende og betaler min skat her - men hvor længe?
Tag på storbyferie til diverse hovedstæder sydpå og se hvordan de løser trafikproblemer: Der er kun i begrænset omfang med busløsninger. Letbaner vinder frem i stort set alle (vest-)europæiske hovedstæder - undtagen i Albanien!

Men vi må ikke lære af udlandet, vel?