StopLetbanen

Martin Hybel

/ #7 Martin Hybel

2014-07-01 15:46

Københavns kommune har netop formøblet små 140 mio alene til at etablere en særlig "BRT" busbane i midten af vejen - på lidt over 2 km. Uden at der er købt busser af nogen art.
Det er stadigvæk både larmende og lugtende dieselbusser - og jeg venter spændt på hvad de vil gøre, næste gang der falder store mængder sne :-)

Derudover: Hvis nogen nævner ordet "barriere" - så prøv at kør forbi Tagensvej/Nørre alle i Kbh. En tilsvarende letbane fylder mindre.


En letbane står til små 200 mio/km - alt inkl - men kan naturligvis ikke nøjes med 2 km. Til gengæld er larmen mindre og du ved hvor du har dem (skrev Martin, som fik sin nye Skoda kørt i stykker af en Ariva-bus).

Dem der holder af både London, Paris og andre storbyer har sikkert stødt på denne meget stille og bekvemme transportform - så jeg har altså svært ved at forstå utilfredsheden.

Der kan sikkert stilles spørgsmål ved Lyngby-Taarbæks medfinansiering: Men hvad har kommunen ikke fået ud af fx DTU's placering: Det er trods alt en statsinstitution, der i årevis har givet både arbejdspladser og mættet en del munde blandt de forretningsdrivende i byen.