Skal Kalø Slotskro rives ned??? Vi siger nej!!!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Et moderne byggeri vil ødelægge den traditionelle stemning.
Det er da det mest tosset de har fundet på - flot gammel sted, hvor vi ofte kommer. Så vidt jeg ved begynder Mols Bjerge først længere ude, og der kunne så det modtagelsescenter ligge hvis det skal ligge nogen steder. Unødvendig - brug pengene til noget andet, kunne evt. være nogle bedre toiletter ved indgangen.
Det er et skønt sted med fin og god mad.
Det står i skærende kontrast at det ene øjeblik kræver man terrasser eller blomsterbede fjernet fra privat beboelse fordi de ligger mindre end 300 meter fra en kystlinje hvorfra ingen uvedkommende har adgang men når det gælder samme personer så er det ikke et problem at bygge et urimelig dyrt center på bekostning af et stykke typisk Dansk kulturhistorie.
De burde i stedet gøre noget seriøst ved Øvre Strandkær besøgscenter som fremstår utroligt kedelig og uden særlig interesse for besøgende (og tilsyneladende heller ikke for de ansvarlige)
Den skal ikke rives ned fordi den er bevaringsværdig,og samlingssted for mange mennesker
Vil gerne tilslutte mig mængden,som går ind for bevaring af Kalø Slotskro da den efter min bedste overbevisning burde være bevaringsværdig
Re:
Helt enig, og en ny.og større bygning vil skæmme udsigten, når man kommer kørende til Kalø.
Jeg kender ikke til udseendet på det foreslåede byggeri, men hvor vil det være ødelæggende hvis det bliver en klods, der tager udsigten til slotsruinen.
Derfor - lad iskiosk og slotskroen være i fred, og skal der bygges nyt så bør det placeres diskret, eventuelt bagerst på p-pladsen på modsatte side af vejen.
Som andre skriver: MC-folket og Classic-car folkene må på banen. Det er en stor præcisionsgruppe.
Det nye projekt er alt for dyrt, hvis det ikke bliver positivt modtaget af forbrugeren. Gæsterne besøger stedet for at opleve et levn fra vores fælles fortid, og det bør ikke ødelægges med nymodens indtryk.
Held og lykke med underskrifterne!!
Re:
Enig......og så kan de godt fjerne de frygtelig grimme udkigsposter (øje-bæ), der er sat på ruinen. Hvorfor er det ikke nok, bare at se, de der nu engang kan ses. Der jo i forvejen en rigtig god udsigt .....
| This discussion has been closed. |