Automatisk organdonor fra man fylder 18 år!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Re:
Hej #5 :)
Man kan blive organdonorpaa tre ligeværdige maader: 1) tilmeldning paa nettet, 2) bær et udfyldt rödt organdonorkort paa dig, 3) fortæl dine paarörende, at du önsker at donere.
venligst, en donor :)
Forskellige overbevisninger - Er din krop din eller statens?
Jeg selv har intet i mod folk, der er organgdonere, men selv kunne jeg hverken tænke mig at modtage eller donere organer (dog for undtagelse af et familiemedlem, hvis det er ekstremt nødvendigt). Jeg er bare af en anden overbevisning - ikke religiøs, dog spirituel og derfor strider det imod min verdensopfattelse. Jeg synes derfor det er en skam at folk, som muligvis er i tvivl skal tage stilling til det og sandsynvis acceptere at ens organer bliver taget, for ellers kan man meget vel blive anset som egoistisk. Dette synes jeg bestemt strider imod ens frihed. Jeg er selv bloddoner, da jeg ikke har et problem med dette, da det regenereres og derfor behøver modtageren ikke at tage medicin for at bevare organet i kroppen, hvilket jo er totalt unaturligt.
Men blot fordi jeg har det holdning, betyder det ikke at, jeg synes man skal lade være med at donere sine organer, hvis det er det man vil. Jeg har stor respekt for folk der gør det, så længe det er helhjertet og ikke påtvunget, jeg synes også folk skal donere deres organer til videnskab, hvis det er det de vil. Jeg synes nemlig, som i overenstemmelse med Wicca religionen, at man skal gøre lige akurat, hvad man vil, så længe det ikke skader. Og derfor skal man ikke gå på kompromis med sine værdier.
Jeg tror at hvis man automatisk bliver donor som 18-årig, er der ikke så mange, der vælger det fra.
Har endvidere også været bloddonor i ca 40 år, tappet over 130 gange.
Jeg synes faktisk det er en samfundspligt at være både bloddonor og organdonor
Om vi så vælger til eller fra er helt op til den enkelte. Vigtigt synes jeg det er at huske, at man ikke bliver et dårligere menneske, fordi man vælger fra. Vi har alle vore grunde til vores valg!!:-)
Jeg arbejder med nogle af de transplanterede patienter i Danmark og SER, hvilken forskel et nyt organ gør.
Jeg synes ærlig talt, det er skammeligt, at der er så få mennesker i Danmark, der har taget stilling. Jeg går ind for, at vi automatisk bliver organdonorer, og at vi så har friheden til at vælge fra i stedet. Det er LIVSVIGTIGT!
| This discussion has been closed. |
Re:
#65: -
der er tre ligeværdige maader at blive organdonor paa: 1) tilmeldning paa nettet, 2) bær et udfyldt rödt organdonorkort paa dig, 3) fortæl dine paarörend, at du önsker at donere. Med venlige hilsner herfra :)