Nej tak til privat poolbar ved Havnegade. 

Nej tak til privat poolbar ved Havnegade.  / Beskeder / Nu har vi brug for jeres hjælp igen! / Kommentarer

Gæst

2026-01-01 18:02

Som jeg har forstået det (ved nærlæse prospektet, som man iø kan få tilsendt i en mere uddybende version), er der ikke nær tale om samme ekskluderende forslag som ved SohoHouse.

Iøvrigt finder jeg det heller ikke nær så bastant, bl.a. er sauna-delen kun knap 1.5m over vandspejlet. Jeg synes, det er pænt - og så ligger det på en ponton.

Jeg forstår, at Glacier, som også driver saunagus på Refshaleøen, tilbyder rensning af vandet, som vist ikke er det reneste lige der (der løber vist en kloakledning ud - måske derfor badning officielt er forbudt der pt).

At der skal betales en adgangsbillet eller abonnement, er vel ikke underligt - man betaler jo også for sin kaffe på en cafe. Og traditionel cafe/bar ser jeg ikke i forslaget.

Tværtimod er der studerende/senior-priser adgangsforhold for handicappede oa.
Bindingsperioden er iø 1 mdr efter de første 5 måneder, lidt en forskel fra ovenfor beskrevet. Man kan også købe billet og medbringe en ven. Eller deltage på en af deres ‘open-gus-tider’ uden at være medlem.

Det skal siges, at jeg nok ikke personligt kommer til at bruge det - er hverken fan af varm sauna eller koldt vand. Jeg var klart imod SohoHouse oplægget, men er for dette. Jeg synes, det er langt pænere og ikke en øjebæ foran en smuk bygning og så er det for alle (mod betaling, selvfølgelig).

Iøvrigt vil det skabe liv i denne ende (som jeg bor lige ud for) - en fordel i mine øjne. Og absolut ikke tivolisering af havnen. Jeg nyder, når der spilles basket eller fodbold i buret.

Bedste hilsner
Charlotte Graversen