Mod Lukningen af Odenses Jernalderlandsby
Kontakt forfatteren af dette andragende
Jeg protesterer mod lukningen af Odense Jernalderlandsby, fordi jeg har fulgt den siden dens oprettelse og set den betydning for alle de unge mennesker, som har arbejdet i den! For ikke at tale om den rekreative virkning, den har som "grønt område" i Odense, plus dens museumsagtige turist.funktion!
Hilsen Viggo Madsen, Næsbygårdsvej 23, Odense N
This comment has been removed by the person who wrote it.
Historieløse politikere skal ikke lukke vores jernalder landsby!
Der ud over syndes jeg at det er vigtigt at børn og andre får historien fortalt hvor det ikke kun er fra bøger men at der kan røres og sanses og opleves
Jernalderlandsbyen er et fantastisk smukt og spændende sted - hvor man kan få et levende, realistisk og gennemført indtryk af en svunden tid - et perfekt sted for børn at få vakt interessen i historien - og for voksne til at koble af fra hverdagen og give sig tid til at opleve og lære sammen med deres børn. At lukke Jernalderlandsbyen ville være det helt forkerte signal at sende.
Vi er ganske chokeret over, at kommunen vil lukke Jernalderlandsbyen.
Det er et fantastisk sted, hvor vi alle - unge som gamle har stor glæde af at komme. Det er som om kommunen forsøger på, at lukke alle de fantastiske særlige områder, som ellers må være et fantastisk plus for en "storby" at kunne tilbyde både os, der bor her og turister! Vi støtter protesten af vores fulde hjerte.
Venlig hilsen Birgitte Balle. Odense.
| This discussion has been closed. |
kultursted for vores børn pga besparelse samtidig med at vi snart
dagligt skal læse om vores folkevalgte politikeres overforbrug af vores skattekroner til fester / ture /telefoner / gyldne håndtryk Tina Turner mm. Måske en ide med Fyrerunde på topniveau !