Imod ny folkeskolereform
Kontakt forfatteren af dette andragende
Jeg håber virkelig ikke denne reform bliver til noget, jeg tror undervisningen vil blive mere svævende, og jeg tror i den grad vi hurtigere får skoletrætte børn, og så er der lige mine børns aktiviteter, de har begge gået fra ml 14-15 og til kl 17 siden start, og gør det stadig 4 gange om ugen, da de begge går efter at blive rigtig dygtige, denne sportsgren kommer de så ikke længere til at kunne gå til:-(((( Er det ikke vigtigt at vores børn bevæger sig meget, og ikke de der 20 min hist og her i den nye reform, hvad får de ud af det?? Og hvordan skal fremtidens elitesportsfolk så blive udviklet fx til verdensmesterskaber og OL, hvis de skal tilbringe hele dagen i skole? I mine børns skole går en pige, som vi ved næste OL vil se, og det er fordi hun øver så meget før og efter skole, hvordan skal hun kunne det i fremtiden, når svømmehallen om aftenen er åben for offentligheden, hun ville aldrig kunne træne ordenligt så. For fakta er at sportsgrenene for det meste ligger om eftermiddagen og ikke om aftenen, da klubber låner deres lokaler ud til andre også, så de klubber vil også blive ramt på indtjeningen, og så lukker de nok også i disse krisetider. Den skolereform er på ingen måde gennemtænkt!!!
Jeg fortalte ham så, at vi er mange voksne, der heller ikke synes det er en god idé og at vi kæmper imod, så han kan blive i sin elskede sfo og få lov at snitte grene, lave bålmad, lege i puderummet, lave perler, tegne, spille og hygge med venner og engagerede 0. kl-lærere og pædagoger.
Heldagsskolen er et udtryk for et samlet regerings-paranoia over Danmarks fremtidige evne til at konkurrere i verdenssamfundet - specielt på arbejdstiden.
Stop den angst for Danmarks konkurrenceevne og lad børn være børn. De skal ikke bruges som små japanere i en en børne-hverdag i Danmark. Det harmonerer ikke med den måde, vi normalt lever livet som danskere.
Man skal ikke have læst mange undersøgelsesrapporter, før man kan se, at regeringens udspil desværre er absurd teater. Børn lærer ikke mere af at få flere undervisningstimer, da det er kvaliteten af undervisningen, der virker. Desuden er det de færreste som bliver bedre borgere at være internerede i et skolemiljø fra 8-16.00. Børn har bedst af at udvikle sig i flere forskellige fællesskaber til inspiration for hinanden.
Hvis ens barn er stemplet som besværlig og forstyrrende af læreren, så hjælper det ingen at de skal bruge endnu mere tid sammen -hvor går man så hen og møder voksne der synes du er ok ? Min datter havde meget glæde af at komme i sfoen og møde rummelige voksne, der syntes det var skønt med at nysgerrigt og videbegærligt barn !
Dødfødt skolereform
Respekt for lærernes store betydning
Re:
/Thomas
| This discussion has been closed. |