Bevar Middelfart Sygehus
Kontakt forfatteren af dette andragende
Jeg gerne vil bevare min arbejdsplads, Røntgenafdelingen Middelfart Sygehus. Jeg startede der for godt 14 år siden, og jeg oplever større og større patienttilfredshed på vores afdeling i takt med de øvrige sygehusnedlukninger, der har været på Fyn igennem de sidste år.
For patienten er det VIGTIGT, at der er gode adgangsforhold og parkeringsmuligheder - især for de dårligt gående og meget syge kræftpatienter vi ser i vores hverdag på jobbet. VIGTIGT for patienten er også, at de oplever hurtig betjening samt svar få dage efter undersøgelsen. Og ligeså VIGTIGT er det, at vores praktiserende læger i kommunen og omegn kan sende deres patienter hen til os og få taget et røntgenbillede eller få lavet en ultralydsscanning SAMME dag, som de har behov for det, og dermed kan patienten hurtigt blive videreudredt.
Og så har jeg svært ved at se, hvor henne man skal foretage de 44.000 undersøgelser, som vi årligt laver på røntgenafdelingen. Det er VILDT dyrt at flytte en afdeling som vores pga. alle de sikkehedsparametre, der skal være opfyldt for at kunne sikre borgere, patienter og personale mod stråling.
Det er fuldstændig utopi at tro, at der bliver færre syge mennesker bare fordi man vil spare endnu et sygehus væk! Besparelsen ryger jo hver gang, der bliver lavet kortsigtede "hovsa-løsninger"!
Har selv prøvet med akut lungebetændelse og 40 i feber at skulle til røntgen undersøgelse. Var da glad for ikke at skulle så langt væk. VI BEHØVER NÆRHED!!!!!!! Alting bliver ikke bedre og billigere af at blive større!!!!!!!
Så er der alle de investeringer der er lavet i huset, de vil så være spildt, det virker forkert at spare på dette område, man kunne havde valgt at bruge færre penge på Eks. Fratrædelsesgodtgørelse til opsagte medarbejdere, og generelt have styr på hvad der bruges penge på i Reg. Syddanmark, måske kunne adm. Slankes uden det ville gå ud over patienterne, det er trods alt vores penge der forvaltes her.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Og er under behandling på ryg kirurgisk på nuværende tidspunkt dejligt personale
Har selv været patient på dette profesionelle sted, med den mest omsorgsfulde pasning. Bevaring af de små sygehuse og beholde arbejdspladser ER VIGTIG ...
man bruger 40,000,000 kr til at nyindrette sygehuset,hvorefter man nedlægger sygehuset,så kan man jo bruge endnu flere penge til at bygge nyt et andet sted.
Alt godt for fremtiden
Anne Christensen
| This discussion has been closed. |
Jeg synes det er et rigtig dejligt sted både at komme til undersøgelser og være indlagt. Der er tid til os patienter det er os der er i centrum, de er gode til at forklare sig. Det vil være rigtig synd at lukke sådan et sygehus med så mange kompetente plejepersonaler, læger og sygeplejesker .