Bevar linie 420R igennem Dianalund og Tersløse
Kontakt forfatteren af dette andragende
Vores to mindreårige børn kører hver dag med 420R fra Dianalund til grundskole i Slagelse. De får fremover 3,5 km til stationen på cykel på landevejen, hvis bussen ikke kører mere. Og med den trafik og det mørke, der er i vintermånederne, er det ikke et alternativ. Hver morgen, når 420R kører fra Dianalund ved 7.30 tiden, er der to busser fyldt, og hjem må de ofte stå op. Hvordan skal der være plads til alle de mennesker i toget? Og hvor mange penge er der sparet ved at køre uden om Dianalund? Vi finder det fuldstændig forkasteligt, at man fra politisk side vælger at gøre provinsen mere ufremkommelig og udkant - specielt med det fokus, der er på yderområderne i dag. Desuden giver det en meget dårlig smag i munden, at regionen sammen med trafikselskabet åbenbart har valgt at gå meget stille med dørene og ikke meldt offentligt ud, at ændringen træder i kraft i dec. 2016. Hvor lang tidsfrist tror politikerne mon, at skolerne skal have for at bestille nye bus-/togkort til børnene/de unge mennesker, der går på grundskole eller ungdomsuddannelse i Slagelse? Det tager min. 14 dage. I de 14 dage er de gamle kort spærret, så perioden uden kort bliver markant dyrere i befordring.
Man kunne nøjes med 1-times drift, hvis man skal spare.
Uddannelsesstederne i Slagelse eller videre derfra
Hvis bus ruten bliver nedlagt, gør det dianalund til endnu mere udkants Danmark end i forvejen. Hvilket er tåbelig at de dræber de små byer. De tvinger folk til at samles i større byer. Min kæreste og jeg har lige købt hus i Dianalund, hvis jeg vidste bussen blev nedlagt ville vi nok ikke have boet her. Så tænk hvordan alle andre fremtidige hus købere sikkert også tænker.
Helt umuligt når man har børn der går i skole i Slagelse . Synes iøvrigt at det er mere trygt at sende børn med bus frem for tog
vores datter bliver ramt af dette da hun gåri skole i Slagelse.
Det er udelukkende pga lokale borgere er jeg nu er vidende om at ruten nedlægges .
Det er en meget meget stor FORRINGELSE i den off. transport
Jeg er selv chauffør på ruten og så fordi politikerne i region Sjælland skal bruge pengene fra besparelsen til at Høng - Tølløse banen kan fortsætte på trods af at det koster mange penge foreksempel giver regionen et tilskud på 81 kr hver gang der går en passager ind i toget og 22 kr hver gang der går en passager ind i busen og samtidig er man ved at renoverer en strækning på Høng - Tølløse banen for 50 mil. kr og jeg tænker at resten af strækningen også bliver slidt på et eller andet tidspunkt og så også skal renoveres.
Annette Jochumsen
| This discussion has been closed. |