Bevar KVINFOs mentornetværk - DET LYKKEDES! Ny bevilling, 2 mill.
Kontakt forfatteren af dette andragende
Kvinfo: En god rollemodel for verden, som skal støttes
Når jeg har delt min læring i Danmark med andre, har jeg altid nævnt Kvinfo, som et af de bedste eksempler om, hvordan danske kvinder hjælper sine udenlandske medsøstre, specielt når de sidste føler sig opfordret til at lære en helt ny kultur at kende, for at være klar til at bidrage til samfundet.
For mig gør Kvinfo en stor forskel ved at hjælpe udenlandske kvinder at føle sig 'hjemme'. Jeg har hørt utallige eksempler fra andre udenlandske kvinder, der har fundet den første professionelle kontakt med en dansk kollega hos Kvinfo, eller en god veninde på det sociale plan. Faktisk viser det, at der er flere ligheder end forskelle blandt de to grupper på trods af de kulturelle forskelle. Og det støtter ligestilling, et emne der har karakteriseret det danske samfund.
Bevillingerne skal genindføres til KVINFOs mentornetværk
Men hvor var vi for et par år siden, da Evas Ark mistede støtten?
Dina Yafasova, forfatter skriver:
Mange hilsner
Dina
Kommentaren er på http://www.facebook.com/BevarKVINFOsMentornetvaerk
Marianne Alenius, direktør
Bertel Haarder (V) siger:
»Jeg havde lyst til at sætte et ekstra nul efter beløbet og give dem 20 millioner i stedet for to. For denne idé bragte civilsamfundet i spil i stedet for eksperterne." Fremragende artikel i dagens Information:http://www.information.dk/457110?fb_action_ids=10151400777768543&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582
Safe Kvinfos Mentor Network
Ilham Zhiri, director of Morocco Women Mentoring and Networking/Reseau femmes Mentoring Networking, writes:
"We are expressing all our support in order to save Kvinfo Mentor Network. You were our 1st partner! You have helped to launch one of our most oustanding, breakthrough, innovative and pioneer ever concept in Morocco - Mentoring!! We are so proud of you and so grateful."
Helle Thorning: You've got mail!
European Women's Lobby (EWL) har i denne uge sendt en direkte henvendelse til statsminister Helle Thorning Schmidt. I brevet opfordrer EWL statsministeren til at sikre en finansiering, så KVINFOs Mentornetværk kan fortsætte. Henvendelsen er udløst af nyheden om, at KVINFOs Mentornetværk helt overraskende har mistet bevillingen fra Folketingets satspulje, da forligspartierne offentliggjorde resultatet af forhandlinger for de kommende 3 år.
Torben Sangild, kulturforsker, skribent, anmelder
http://www.facebook.com/BevarKVINFOsMentornetvaerk?fref=ts
Re:
Gracias por tu apoyo. Soy también colombiana y vivo en Dinamarca hace 20 años. Soy cantante de opera
Entre al proyecto hace 6 meses. Creo que por ser artista me siento también en la obligación de decir y contar
delo agradecida que me siento de este proyecto. Y siento como mis deseos empiezan a
realizarse gracias a este proyecto.Espero que se vea la fuerza a travéz de la union para que Kvinfo continue.
Det nemmeste er at klare sig, hvis man kender kulturen
Hvorfor er det lige at Kvinfo's Mentornetværk er sådan en god idé? Der er mange grunde, men én af dem, som jeg synes er noget af det vigtigste, er at vi alle lærer så meget af hinanden. Vi danskere vil gerne ud i verden og arbejde og samarbejde og tjene penge. Det er allernemmeste, at klare sig der ude, hvis man er godt forberedt. Hvis man kender kulturen og reglerne og fælderne osv. De bedste lærere, er dem som selv kommer ude fra.
Når man er Mentor hos Kvinfo, så får man automatisk indsigt, fordi den du hjælper med at hjælpe sig selv i Danmark og den du åbner nogle døre for, selv hjælper os igen. Det er jo sådan det er. Det går begge veje.
Jeg har været Mentor for nogle fantastiske kvinder fra mange forskellige lande, som jeg har åbnet døre for og vist vejen og forklaret om kulturforskelle. Jeg gør det stadig. Er altid Mentor for en.
Jeg har lært utrolig meget og det har været en fornøjelse for begge parter, at vi kan hjælpe hinanden og vi finder ud af, at vi er utrolig ens og ligeværdige når det kommer til stykket.
Jeg har WomenPowerFactory, en lille fabrik i Kina hvor vi laver sko. Allerede for længe siden fandt vi ud af, at selvom vi er fra hver sin ende af verden, så er vi i bund og grund ens. Vi vil gerne det samme. Vi vil gerne have retfærdighed. Vi vil gerne arbejde flittigt. Vi vil gerne have, at det går godt for vores børn osv. Helt enkle ting. I Kina blev jeg virkelig vel modtaget og hjulpet af kineserne. Hvis ikke de havde været imødekommende og hjælpesomme og nysgerrige, så havde jeg aldrig klaret det.
Hvis vi skal klare os her, så er vi nød til at gøre det samme. Være imødekommende, nysgerrige og hjælpesomme.
Det kommer kun godt igen!
Ulla Hentze, CEO
WomenPowerFactory.com
Just a line to say...
B. Gökdogan
KVINFO Mentornetværket SKAL bevares! Kvinfo mentorforløb har i den grad rykket mig videre i min udvikling her i Danmark og jeg fik styr på mine styrker og potentiale som gavner både mig og det danske samfund. Jeg er glad for muligheder som Kvinfo forum har skabt og synes det er dybt ærgeligt at se et sådan styrkende model for "women empowerment" bliver ikke værdsat. Mvh, Kamilla Sultanova
indkøber og den nuværende mentee i EU Parliamentet som er støttet af European Women Lobby
| This discussion has been closed. |